Nawet właściciele kont mocniej odczują ograniczenia.
Aktualizacja:Informacja o nowym sposobem walki z dzieleniem kont została usunięta z Centrum Pomocy amerykańskiej strony Netflixa. Rzecznik platformy oznajmił, że zasady obowiązują w wybranych krajach, ale jeszcze nie w Stanach Zjednoczonych i na wielu innych rynkach.
Przez krótki czas artykuł w centrum pomocy zawierający informacje, które dotyczą tylko Chile, Kostaryki i Peru, był dostępny w innych krajach. Od tego czasu go zaktualizowaliśmy go.
Oryginalna wiadomość: Wraz z ujawieniem raportu za czwarty kwartał ubiegłego roku prezesi Netflixa zapowiedzieli zwiększenie wysiłków w walce z dzieleniem kont. Użytkownicy mają odczuć zmiany w najbliższych tygodniach, a platforma już przygotowuje się do wdrożenia utrudnień dla osób, które nie są właścicielami. Widzowie dostrzegli zaktualizowaną wersję zakładki Centrum pomocy w amerykańskiej wersji serwisu. Platforma tym samym potwierdziła, że użytkownicy będą musieli logować się przynajmniej raz na 31 dni ze swojego domu (głównej sieci Wi-Fi. W ten sposób Netflix będzie weryfikować miejsce pobytu właściciela konta.
Konta Netflix nadal można udostępniać, ale tylko w ramach jednego gospodarstwa domowego. Aby upewnić się, że Twoje urządzenia są powiązane z Twoją główną lokalizacją, Netflix prosi teraz użytkowników o połączenie się z Wi-Fi w Twojej głównej lokalizacji, otwarcie aplikacji lub strony internetowej Netflix i obejrzenie czegoś, co najmniej raz na 31 dni.
Netflix zablokuje dostęp do serwisu osobom, które nie są właścicielami konta
Platforma poinformowała także, że osoby logujące się spoza adresu IP właściciela, otrzyma komunikat z propozycją założenia własnego konta. W przypadku odmowy dostęp do platformy zostanie zablokowany.
Konta są przeznaczone do użytku tylko w ramach jednego gospodarstwa domowego. Netflix poprosi użytkowników, którzy spróbują zalogować się na Twoje konto w innym miejscu, aby zamiast tego założyli własne konto i zablokuje im dostęp, dopóki tego nie zrobią.
Netflix NIE zacznie automatycznie pobierać opłat od posiadaczy kont, których dane są wykorzystywane poza ich domem.
GramTV przedstawia:
Wygląda więc na to, że testy weryfikacji kodów i plansz informacyjnych nie przeszły pomyślnie i Netflix zdecyduje się na zupełnie inne metody, całkowicie blokując dostęp osobom, które nie mieszkają z właścicielem konta w jednym gospodarstwie domowym. Użytkownicy będą musieli założyć własne konto lub wykupić osobny profil na istniejącym już koncie.
Platforma poinformowała również o korzystaniu z serwisu w podróży. W takim przypadku wystarczy zalogować się na Netflixa raz na 31 dni będąc połączonym do domowego Wi-Fi, aby urządzenia otrzymały status „zaufany”. W przypadku korzystania ze sprzętów firmowych lub w hotelach, trzeba będzie skorzystać z kodu tymczasowego, który zaloguje użytkownika do platformy na siedem dni.
Mam podobnie. Stacjonarnego kompa wykrywa normalnie, ale wedle ich lokalizacji jeden laptop jest pod Olsztynem, a drugi na Litwie i to nie na granicy, do której mam pi razy oko 30 km.
Garrett_The_Thief napisał:
Życzę powodzenia. Bo z tego widzę to ta ich lokalizacja IP nie działa dobrze. Bo kilka dni temu, to co urządzenie to było w innej części polski. W tej chwili mój tablet, telefon i TV są w Warszawie, a ja jestem z Lublina. Jedynie chyba dobrze odczytuje lokalizację z przeglądarki.
To akurat dość proste. Ktoś może używać Twoje konto bez Twojej wiedzy.
To że lokalizacja nie jest dokładna wynika z tego że Twoje IP nie ma przypisanego Twojego adresu tylko jakiś inny.
MisioKGB
Gramowicz
02/02/2023 15:21
Jak wprowadzą u nas to zawijam z Netflixa, tylko dlatego mam wciąż konto, że na 4 osoby wychodzi jakieś 15 zyla.
Garrett_The_Thief
Gramowicz
01/02/2023 13:16
Kresegoth napisał:
Mam podobnie. Stacjonarnego kompa wykrywa normalnie, ale wedle ich lokalizacji jeden laptop jest pod Olsztynem, a drugi na Litwie i to nie na granicy, do której mam pi razy oko 30 km.
Garrett_The_Thief napisał:
Życzę powodzenia. Bo z tego widzę to ta ich lokalizacja IP nie działa dobrze. Bo kilka dni temu, to co urządzenie to było w innej części polski. W tej chwili mój tablet, telefon i TV są w Warszawie, a ja jestem z Lublina. Jedynie chyba dobrze odczytuje lokalizację z przeglądarki.
Czyli problemem jest Wi-Fi. Jak tego nie naprawią, to w ogóle nie będą mieli klientów, bo nie będzie się zgadzała lokalizacja :D