Jeszcze w listopadzie CD Projekt RED zaprezentował pierwszy gameplay z aktualizacji dla next-genów Wiedźmina 3: Dziki Gon. Patch zmierza na PlayStation 5, Xbox Series X/S oraz komputery osobiste, wprowadzając szereg zmian i poprawek w grafice, a także dodając nowe mechaniki, w tym możliwość dostosowania kamery oraz tryb fotograficzny. Część graczy jednak narzekało, że nie widzi żadnych zmian w oprawie wizualnej, co dla jednego z twórców gry było ogromnym komplementem. Teraz Nvidia ujawniła nowe szczegóły, które ujawniają jakie technologie zostaną wprowadzone w Wiedźminie 3 w nadchodzącej aktualizacji.
Wiedźmin 3 next-gen update – ulepszenia grafiki według Nvidii
Nvidia w długim artykule zaprezentował zmiany, na jakie mogą liczyć gracze z kartami graficznymi obsługującymi DLSS 3.0. Nie zabrakło również trzeciej części Wiedźmina, w której napisano, że aktualizacja „dodaje różne zmiany w rozgrywce, nową zawartość i funkcje graficzne, które w pełni wykorzystują najnowsze komputery PC i laptopy”.
- RTX Global Illumination (RTXGI) dodaje bardziej wciągające i realistyczne zewnętrzne oświetlenie oparte na ray tracingu
- Okluzja otoczenia oparta na ray tracingu poprawia cieniowanie wokół obiektów blokujących światło
- Cienie oparte na ray tracingu poprawiają wierność, wyrazistość i widoczność cieni
- Odbicia oparte na ray tracingu zwiększają dokładność i jakość odbić na zbiornikach wodnych i innych odpowiednio odbijających powierzchniach