Nie uwierzycie, ile Insomniac Games zarobiło na Sunset Overdrive. Kwota zaskakuje

Mikołaj Ciesielski
2023/12/20 08:30
2
0

Produkcja z 2014 roku nie przyniosła twórcom Marvel’s Spider-Man 2 zbyt dużego zysku.

W wyniku kradzieży danych do sieci wyciekło aż 6 nadchodzących projektów Insomniac Games. Opublikowane przez hakerów dokumenty zawierają jednak również informacje na temat wydanych do tej pory produkcji wspomnianego studia. Jedną z nich jest Sunset Overdrive, na którym – jak się okazuje – twórcy Marvel’s Spider-Man 2 zarobili zaskakująco niską kwotę.

Nie uwierzycie, ile Insomniac Games zarobiło na Sunset Overdrive. Kwota zaskakuje

Insomniac Games nie zarobiło na Sunset Overdrive nawet 1000 dolarów

Według udostępnionych dokumentów Sunset Overdrive od premiery na Xbox One w 2014 roku do momentu wydania gry na PC w 2018 roku sprzedało się w niecałych 1,9 mln sztuk. Budżet produkcji wyniósł natomiast 42,6 mln dolarów, a tytuł wygenerował przychód na poziomie 49,7 mln dolarów, przy czym średnia cena jednego egzemplarza wynosiła około 26 dolarów.

We wspomnianym okresie Sunset Overdrive wygenerowało więc zysk na poziomie 7,1 mln dolarów. Okazuje się jednak, że na konto deweloperów wpłynęła dużo mniejsza suma. Według opublikowanych danych Insomniac Games zarobiło bowiem na wspomnianej produkcji jedynie 567 dolarów. Trzeba przyznać, że kwota jest dość zaskakująca.

GramTV przedstawia:

Warto dodać, że Sunset Overdrive spotkało się z ciepłym przyjęciem zarówno ze strony branżowych mediów, jak i samych graczy. Świadczą o tym m.in. średnia ocen na Metacritic, a także opinie użytkowników na Steam, gdzie produkcja studia Insomniac Games może pochwalić się „bardzo pozytywnymi” recenzjami.

Na koniec przypomnijmy, że Sunset Overdrive dostępne jest wyłącznie na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One. Wspomniany tytuł można uruchomić również na Xbox Series X/S dzięki kompatybilności wstecznej. Jeśli natomiast jesteście ciekawi naszej opinii na temat produkcji studia Insomniac Games, to serdecznie zapraszamy Was do lektury: Rock 'n' roll w pełnym wymiarze - recenzja Sunset Overdrive.

Komentarze
2
Yarod
Gramowicz
20/12/2023 09:29
wolff01 napisał:

Przynajmniej sie zwróciło xD

A nie można też do końca nazwać produkcji tej gry pewnei czasem zmarnowanym, bo na pewno nauczyli się na tym sporo rzeczy np. developerzy zyskali doświadczenie itd.

Tyle, że inwestorom tego nie wytłumaczysz w ten sposób. A przynajmniej tej większości która "wkłada 1 milion i za rok chce wyjąć 2 miliony". Parę razy widziałem jak całkiem rozsądny pomysł na biznes był ubijany po roku dwóch przez pazerność lub krótkowzroczność inwestorów bo się nie zwróciło w takim procencie jak sobie założyli w Excelu w ciągu 12mcy, zaś biznes miał potencjał na dużo, dużo więcej ale w perspektywie 2-3 lat.

Podejrzewam, że sytuację ratują tu inne tytuły Insomniac

wolff01
Gramowicz
20/12/2023 09:07

Przynajmniej sie zwróciło xD

A nie można też do końca nazwać produkcji tej gry pewnei czasem zmarnowanym, bo na pewno nauczyli się na tym sporo rzeczy np. developerzy zyskali doświadczenie itd.