Niespodziewana zapowiedź integracji Steam z Xbox? Microsoft upublicznia i szybko usuwa grafikę

Patrycja Pietrowska
2025/03/21 12:30
2
0

Fragment obrazu interfejsu sugeruje, że przyszłe aktualizacje mogą umożliwić wyświetlanie gier z platformy Steam na konsolach Xbox i w aplikacji Xbox na PC.

Sporo wskazuje na to, że może nadejść integracja platformy Steam z Xbox. Microsoft opublikował, a następnie szybko usunął grafikę przedstawiającą nowy interfejs użytkownika Xbox. To, co przykuło uwagę, to obecność na opublikowanym obrazie gier z platformy Steam.

Xbox
Xbox

Steam na Xbox? Udostępniona grafika może zdradzać plany Microsoftu

Jak donosi portal The Verge, Microsoft udostępnił wspomniany obraz w ramach wpisu na blogu dotyczącym planów „otwarcia miliarda drzwi” dla ekosystemu Xbox. Chociaż firma z Redmond nie skomentowała oficjalnie tej sprawy, samo pojawienie się takiego obrazu wywołało lawinę spekulacji i domysłów. Ponadto Microsoft usunął grafikę niedługo po zapytaniu ze strony redakcji The Verge.

W Xbox nasza misja jest jasna: chcemy nieść radość i społeczność płynącą z grania każdemu na świecie. Wierzymy, że gracze powinni mieć możliwość grania w to, co chcą, z kim chcą i gdzie chcą. Kluczowe dla tej wizji jest wspieranie twórców gier, by mogli dostarczać wyjątkowe treści na wszystkie platformy bez barier. Nasz cel jest prosty: uczynić każdy ekran na świecie Xboxem. – czytamy we wpisie na blogu Microsoft.

GramTV przedstawia:

Tom Warren sugeruje, że wzmianka o grach ze Steam niekoniecznie musiała być pomyłką. Jego źródła bliskie planom Microsoftu informują, że firma aktywnie pracuje nad aktualizacją aplikacji Xbox, która miałaby wyświetlać wszystkie gry zainstalowane na komputerze użytkownika. Ta integracja miałaby obejmować tytuły pochodzące z platform Steam oraz Epic Games Store, z oznaczeniem ich źródła.

Według źródeł Warrena Microsoft wciąż ma być na wczesnym etapie szykowania aktualizacji dla aplikacji Xbox.

Patrząc w stronę 2025 roku i kolejnych lat, Xbox pozostaje wierny misji poszerzania dostępności gier na różnych urządzeniach, upraszczania procesów dla twórców oraz dostarczania płynnych doświadczeń na wszystkich ekranach. Nasz cel pozostaje niezmienny — zapewnić graczom możliwość grania w ulubione treści, gdzie i jak tylko chcą. Dążymy do miliarda otwartych drzwi prowadzących do prawdziwie globalnej społeczności. Zróbmy to razem.

Xbox
Xbox
Xbox – oznaczenie The Verge
Xbox – oznaczenie The Verge

Komentarze
2
MatKus01
Gramowicz
Ostatni piątek

Headbangerr napisał:

A ja się zastanawiam, kiedy ludzie przestaną się oszukiwać że Xbox czymkolwiek różni się od PC-ta poza faktem, że ten pierwszy jest zamkniętą puszką bez możliwości (znaczących) modyfikacji i z ograniczonym oprogramowaniem.

Ameryki nie odkryłeś. Zarówno Xbox, jak i PS w poprzedniej i obecnej generacji to PCty w ładnych pudełkach i z własną nakładką systemową. Różnica jest taka, że XBox jako OS ma wariację na temat Windowsa, OS playa jest oparty na FreeBSD, czyli Unixie.O ile dawno temu, kiedy konsole były dość proste, można było tworzyć własne rozwiązania od A do Z, o tyle dziś już nie ma to sensu. Już PS3 pokazało, że zanim developerzy ogarnęli co jak działa, minęło kilka lat. A kolejne generacje są coraz bardziej rozbudowane i wszyscy doszli do wniosku, że uczenie się wszystkiego od zera nie ma sensu. Oczywiście to wszystko jest wewnętrznie lepiej zintegrowane, lepiej dopasowane itd., ale to nadal PC w ładnym pudełku. Różnice są oczywiście, bo to inny system operacyjny, bo każdy PS5 jest kompatybilny z dowolnym innym PS5, zaś XSX jest kompatybilny z każdym innym XSX, co trochę ułatwia na pewno robotę devom.Ale to tak nie tylko domena gier. Czym różni się Skoda od VW? Logo na masce i różnymi szczegółami. Citren, Peugeot, Dacia, Opel, Fiat, Jeep... to jedna firma, więc połowę podzespołów też mają wspólne, zmieniają maskę i ewentualnie jakość wykonania... I tak samo jest w wielu innych branżach.

Headbangerr
Gramowicz
Ostatni piątek

A ja się zastanawiam, kiedy ludzie przestaną się oszukiwać że Xbox czymkolwiek różni się od PC-ta poza faktem, że ten pierwszy jest zamkniętą puszką bez możliwości (znaczących) modyfikacji i z ograniczonym oprogramowaniem.