Nightdive chce przywrócić do życia klasyki z Xbox 360 i PS3. „Jesteśmy gotowi”

Patrycja Pietrowska
2025/04/02 08:10
0
0

Studio deklaruje gotowość do odświeżenia tytułów z siódmej generacji konsol.

Znane z remasterów retro gier wideo, Nightdive Studios wyraziło swoje zainteresowanie rozpoczęciem prac nad odświeżonymi wersjami tytułów z epoki konsol Xbox 360 i PlayStation 3. Firma specjalizuje się w przywracaniu do życia starszych produkcji, które z różnych przyczyn nie są już łatwo dostępne na współczesnych platformach.

Turok
Turok

Kultowe tytuły z Xbox 360 i PS3 mogą wrócić w nowych wersjach – Nightdive Studios gotowe do działania

W swoim portfolio Nightdive posiada takie projekty jak The Thing, seria Turok, System Shock, Forsaken, Doom 64, Quake, Quake 2, Shadow Man, Blade Runner czy, Rise of the Triad. W niedawnej rozmowie z VGC szef studia, Stephen Kick, oraz dyrektor ds. rozwoju biznesu, Larry Kuperman, z entuzjazmem wyrazili chęć zajęcia się potencjalnymi remasterami gier, które były dostępne na konsolach Xbox 360 lub PS3. Kuperman zapewnił: „Jesteśmy gotowi”.

Zacząłbym od kilku pytań. Czy gra była ekskluzywna dla Xbox 360, czy miała także wersję na PC? To zmienia sytuację, ponieważ wpływa na dostępność zachowanych materiałów. Czy mamy kod źródłowy? Jeśli tak, jaka jest jego jakość? Co z zasobami gry? To właśnie takie kwestie bierzemy pod uwagę. Powiedziawszy to, w tamtym okresie ukazało się wiele świetnych gier, które nie powinny zostać zapomniane. – przekazał Kuperman.

Wracając do twojego punktu – weźmy na przykład grę taką jak Haze. Załóżmy hipotetycznie, że mielibyśmy do niej dostęp i to byłby nasz kluczowy tytuł na 2028 rok, prawda? Wówczas zwrócilibyśmy się do oryginalnych projektantów i powiedzieli: ‘Gra nie osiągnęła takiego sukcesu, jakiego oczekiwaliście. Na pewno mieliście dużo czasu, by przemyśleć, co moglibyście zrobić inaczej.’

Prowadziliśmy już podobne rozmowy z oryginalnymi twórcami niektórych gier i daliśmy im szansę, by wrócili i powiedzieli: ‘Oto, co bym zmienił’. W przypadku System Shock 2 Remastered i wielu innych gier, którymi się zajmujemy, samo przeniesienie ich na nowszy sprzęt rozwiązuje część problemów, takich jak liczba klatek na sekundę, częstotliwość odświeżania, rozdzielczość tekstur, streaming czy czasy ładowania. – dodał Kick.

GramTV przedstawia:

Kick przyznał również, że jest to wyzwanie, ale wyraził przekonanie, że Nightdive posiada odpowiednie kompetencje, aby sobie z nim poradzić. Kick przypomniał, że początkowo PS3 oferowało wsteczną kompatybilność z PlayStation 2, jednak z czasem Sony zrezygnowało z tego rozwiązania ze względu na wysokie koszty. „Sądzę jednak, że mamy już wystarczające doświadczenie, by wykonać dobrą robotę przy remasterze na PS3”, zapewnił szef studia.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!