Studio Pocketpair opublikowało komunikat za pośrednictwem Twittera/X.
Tak jak informowaliśmy wcześniej, Nintendo zrealizowało swoje zapowiedzi ze stycznia i złożyło pozew o naruszenie patentu przez twórców Palworld. Studio Pocketpair odpowiedziało na Twitterze/X wpisem, w którym wyjaśniają sytuację fanom gry i opisują działania, jakie zamierzają podjąć w tej sprawie.
Odpowiedź twórców Palworld na pozew
Po kilku godzinach od pojawienia się informacji dotyczących pozwu przeciwko twórcom Palworld studio Pocketpair wydało oficjalny komunikat za pośrednictwem Twittera:
W sprawie pozwu
Wczoraj przeciwko naszej firmie złożono pozew o naruszenie patentu.
Otrzymaliśmy zawiadomienie o tym pozwie i rozpoczniemy odpowiednie postępowanie prawne oraz dochodzenie w sprawie roszczeń o naruszenie patentu.
W tej chwili nie mamy wiedzy na temat tego, jakie konkretnie patenty zarzuca się nam naruszać. Nie zostaliśmy też o tym powiadomieni.
Pocketpair to mała niezależna firma gier z siedzibą w Tokio. Naszym celem jako firmy zawsze było tworzenie zabawnych gier. Będziemy nadal dążyć do tego celu, ponieważ wiemy, że nasze gry przynoszą radość milionom graczy na całym świecie. Palworld był w tym roku zaskakującym sukcesem, zarówno dla graczy, jak i dla nas. Byliśmy oszołomieni niesamowitym odbiorem gry i ciężko pracowaliśmy, aby uczynić ją jeszcze lepszą dla naszych fanów. Będziemy nadal ulepszać Palworld i dążyć do stworzenia gry, z której nasi fani będą dumni.
To naprawdę przykre, że będziemy zmuszeni poświęcić znaczną ilość czasu sprawom niezwiązanym z rozwojem gier z powodu tego pozwu. Jednak zrobimy wszystko, co w naszej mocy dla naszych fanów i zadbamy o to, aby niezależni twórcy gier nie byli ograniczani ani zniechęcani do realizacji swoich kreatywnych pomysłów.
Przepraszamy naszych fanów i zwolenników za wszelkie zmartwienia i dyskomfort, jakie ta wiadomość wywołała.
Jak zawsze, dziękujemy za ciągłe wsparcie Palworld i Pocketpair.
GramTV przedstawia:
Przypomnijmy, że Palworld zadebiutowało 19 stycznia na Xbox One, Xbox Series X/S oraz PC. Gra od samego początku była porównywana przez wielu graczy do kultowej serii gier Pokemon od Nintendo.
W gram.pl od 2008 roku, w giereczkowie od 2002. Redaktor, recenzent. Podobno dużo gra w Soulsy, choć sam twierdzi, że to nieprawda. To znaczy gra, ale nie aż tak dużo.
To tylko dobitnie pokazuje jak mocno nintendo ma nasrane w w głowach.
MisticGohan_MODED
Gramowicz
19/09/2024 21:56
dariuszp napisał:
Z tego co czytałem w internetach Nintendo ma patent na łapanie potworów w kulki. I pewnie głównie tym chcą przywalić tej firmie.
No to zamieniamy kulki na sześciany lub czworokąty i po problemie.
dariuszp
Gramowicz
19/09/2024 21:18
koNraDM4 napisał:
Japończycy lubią patentować mechaniki więc może jakaś była zbyt podobna do takiej stworzonej przez Nintendo, szczególnie że były plotki iż przy tworzeniu Palword w znacznej mierze korzystano z AI (a te używa tego czym go "nakarmiono")
Silverburg napisał:
Coś tu jest nie tak. Jest podstawa do pozwu za naruszenie własności intelektualnej, ale naruszenie patentu?
Nie tylko Japończycy. Amerykanie tak samo. Np. Monolith ma patent na system Nemezis który widzieliśmy w Shadow of War. Dlatego nigdy nikt nie zrobił podobnej mechaniki mimo że ludzie ją uwielbiali.
Tak samo np. jakaś firma ma patent na minigierki na ekranach ładowania. Dzisiaj z szybkimi SSD to nie ma znaczenia ale dawniej kiedy ekrany ładowania były długie taki mechanizm byłby przydatny. I nikt z niego nie korzystał żeby nie płacić jakiemuś durniowi.
Z tego co czytałem w internetach Nintendo ma patent na łapanie potworów w kulki. I pewnie głównie tym chcą przywalić tej firmie.