Nowa strategia ekonomiczna Ubisoftu wprowadzi spore zmiany. Anno 117 wyróżni się spośród serii

Mikołaj Berlik
2025/04/01 12:45
5
0

Produkcja porzuci ograniczenia budowania stosowane od pierwszej odsłony.

Premiera Anno 117: Pax Romana odbędzie się jeszcze w tym roku, co powinno być jednym w najważniejszych wydarzeń wśród strategii ekonomicznych 2025. Tytuł będący ósmą odsłoną cyklu ma znacznie różnić się od poprzedników. Szczególnych nowości ma doczekać się siatka pól pokrywająca mapę, o czym mieliśmy okazję przeczytać w najnowszym komunikacie deweloperów.

Anno 117: Pax Romana
Anno 117: Pax Romana

Anno 117: Pax Romana - wpis deweloperów przedstawiający zmiany

Każde pole w Anno 117: Pax Romana będzie podzielone na cztery segmenty. Ma to nam pozwolić na budowanie przekątnych dróg oraz uzyskać większą swobodę przy stawianiu budynków - na ten moment możemy je jedynie obracać w obie strony o 90 stopni, ma to się zmienić do 45 stopni.

GramTV przedstawia:

Usłyszeliśmy zapewnienia, że interfejs w Anno 117: Pax Romana nadal ma być prosty w użyciu oraz samodzielnie ukształtować drogę łączącą dwa punkty, niezależnie od znajdujących się na drodze przeszkód. Dzięki temu rozwiązaniu podczas rozgrywki wybierzemy spośród większej liczby potencjalnych tras. Skorzysta z tego również mechanika rolnictwa, gdzie pola nie będą już ograniczone wyłącznie do prostych kształtów - przykład możemy zobaczyć na poniższej grafice.

Anno 117: Pax Romana - wpis deweloperów przedstawiający zmiany, Nowa strategia ekonomiczna Ubisoftu wprowadzi spore zmiany. Anno 117 wyróżni się spośród serii

Niestety, data premiery Anno 117: Pax Romana nie jest jeszcze znana. Tytuł Ubisoftu powinien trafić w tym roku na PC, Xbox Series X/S i PlayStation 5.

Komentarze
5
dariuszp
Gramowicz
02/04/2025 18:02
Fun_g_1_2_3 napisał:

Nie twierdzę, że to coś złego. Jednak wiem czym jest Ubisoft. Patrząc na Champions of Anteria i Settlers New Aliens, aż się boję pomyśleć jakby wyglądało takie "organiczne" ANNO.

Tam, gdzie inni ślepo podążają za prawdą, ty pamiętaj, że nic nie jest prawdą...

Tam, gdzie innych ogranicza moralność bądź prawo, ty pamiętaj, że wszystko jest dozwolone...

Niby to o asasynach, a pięknie pasuje do Ubi$oftu :-)

dariuszp napisał:

Mówisz jakby to było coś złego. Ja bardzo lubię kiedy miasto wygląda organicznie a nie jak sztuczna siatka.

Fun_g_1_2_3 napisał:

Wtedy nie różniłoby się to za wiele od Settlersów. Tam od 6 części możemy stawiać drogi i budynki gdzie nam się podoba.

dariuszp napisał:

Może niech zobaczą jak od lat drogi i kładzenie budynków działa w City Skylines.

Tak ale ciągle mam nadzieje że w końcu ktoś się przekręci i w Ubisoft obejmie władzę ktoś kto ma odrobinę mózgu. Bo serio taki AC w teorii to powinna być jedna z najlepszych gier na rynku. Tylko żeby się znalazł ktoś utalentowany kto będzie w stanie zapewnić jakość questów jaką znamy z takich tytułów jak np. 10-letni Wiedźmin 3. Popatrzyć na dobre mechaniki walki na rynku, przywrócić zabijanie i ucieczkę jako core gameplay. I np rozwinąć kwestie dialogów tak by już był to pełnoprawny RPG a np. inwentory ograniczyć do kosmetyki i podstawowych typów ubioru tak żeby ktoś rzeczywiście mógł sobie zagrać jako "tank" w pancerzu albo zwinny zabójca który kryje się pod sufitem albo w cieniu jak Splinter Cell.

Przecież takie gry jak właśnie Splinter Cell, Metal Gear Solid 5, Hitman czy Batman powinny być podstawą tej serii. Infiltracja, skradanie się, unikanie wzroku i zaatakowanie celu. A żeby być ekstra fancy dorzucić np. możliwość aranżowania wypadków jak w Hitman.

A jak chcą jeszcze bardziej rozwinąć gameplay loop to np. dodać zwiad tak by np. za wczasu odkryc drogi/metody infiltracji czy w ogóle lokalizację celu. Ale nie jako idiotyczna mechanika w menu albo szukanie po ciemku niebieskiej kropki trzymając klawisz tylko poprzez pytanie ludzi czy wdrapanie się na drzewo z lornetką.

Wydaje mi się że zrobienie z AC hitu 11/10 jest takie proste. Nie mówiąc o tym że Ubisoft ma 19,000 pracowników. Więc jakim cudem nie mogą wśród tych ludzi znaleźć ludzi którzy by mogli coś takiego dowieźć?

Zresztą jak boją się ryzyka - zrobić mniejszy spinoff żeby przetestować pomysły wśród fanów a potem iść na całego.

Fun_g_1_2_3
Gramowicz
01/04/2025 22:17
dariuszp napisał:

Mówisz jakby to było coś złego. Ja bardzo lubię kiedy miasto wygląda organicznie a nie jak sztuczna siatka.

Fun_g_1_2_3 napisał:

Wtedy nie różniłoby się to za wiele od Settlersów. Tam od 6 części możemy stawiać drogi i budynki gdzie nam się podoba.

dariuszp napisał:

Może niech zobaczą jak od lat drogi i kładzenie budynków działa w City Skylines.

Nie twierdzę, że to coś złego. Jednak wiem czym jest Ubisoft. Patrząc na Champions of Anteria i Settlers New Aliens, aż się boję pomyśleć jakby wyglądało takie "organiczne" ANNO.

Tam, gdzie inni ślepo podążają za prawdą, ty pamiętaj, że nic nie jest prawdą...

Tam, gdzie innych ogranicza moralność bądź prawo, ty pamiętaj, że wszystko jest dozwolone...

Niby to o asasynach, a pięknie pasuje do Ubi$oftu :-)

dariuszp
Gramowicz
01/04/2025 19:18
Fun_g_1_2_3 napisał:

Wtedy nie różniłoby się to za wiele od Settlersów. Tam od 6 części możemy stawiać drogi i budynki gdzie nam się podoba.

dariuszp napisał:

Może niech zobaczą jak od lat drogi i kładzenie budynków działa w City Skylines.

Mówisz jakby to było coś złego. Ja bardzo lubię kiedy miasto wygląda organicznie a nie jak sztuczna siatka.




Trwa Wczytywanie