PERFORMANCE PRO (domyślny dla PlayStation 5 Pro)
Ten tryb zapewnia płynne 60 klatek na sekundę, zachowując jakość obrazu standardowego trybu Fidelity dzięki wykorzystaniu technologii PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR). Wszystkie funkcje ray tracingu (RT) są włączone, w tym odbicia ray tracingu, ray tracing na wodzie i ray tracing wnętrz okien. Tryb ten jest zalecany dla większości graczy.
FIDELITY PRO
Ten tryb oferuje 30 klatek na sekundę dla graczy, którzy chcą poeksperymentować z nowymi funkcjami graficznymi ray tracingu. Te nowe funkcje można dostroić indywidualnie, aby osiągnąć wyższą pośrednią liczbę klatek na sekundę, zwłaszcza w przypadku korzystania z opcji „VRR” lub „Tryb wyświetlania 120 Hz”. Gęstość pieszych i ruchu ulicznego może zostać zwiększona w niektórych obszarach, a szczegółowość włosów jest większa.
RT Key Light Shadows : Wyłączone (Performance) / Włączone (Fidelity default)
Używa ray tracingu do obliczania cieni słońca na średnich i dużych odległościach, zastępując kaskadowe mapy cieni. To ulepszenie ma największy wpływ na krajobraz miast. Dostępne tylko w trybie graficznym „Fidelity Pro”.
Odbicia i wnętrza RT : Średnie (Performance) / Wysokie (Fidelity default)
Ustaw poziom jakości dla odbić ray tracingu i wnętrz okien budynków. Ustawienie „Średnie” umożliwia śledzenie promieni w połowie rozdzielczości renderowania, a ustawienie „Wysokie” - w pełnej rozdzielczości renderowania. Ustawienie „Wysokie” poprawia również płynność animacji w odbiciach i wnętrzach. Dostępne tylko w trybie graficznym „Fidelity Pro”.
RT Ambient Occlusion : Wyłączone (Performance) / Średnie / Wysokie (Fidelity default)
Używa śledzenia promieni do obliczania dodatkowych informacji o oświetleniu okluzji otoczenia. Ustawienie „Średnie” wykorzystuje te informacje do rozszerzenia okluzji otoczenia w przestrzeni ekranu. Ustawienie „Wysokie” dodaje również odbicie GI w przestrzeni ekranu w celu uzyskania dodatkowych informacji o oświetleniu otoczenia. Wizualny wpływ tej funkcji będzie się znacznie różnić w zależności od sceny.