11 bit studios stworzyło coś więcej niż zwykły remake pierwszej odsłony swojej kultowej strategii.
Polskie studio oficjalnie zapowiedziało nową odsłonę swojej słynnej serii. Frostpunk 1886 jest powrotem do korzeni i jednocześnie świeżym spojrzeniem na brutalny świat przetrwania i budowy społeczeństwa w ekstremalnych warunkach. Gra jest zdecydowanie czymś więcej od zwykłego remake’u.
Frostpunk 1886
Frostpunk 1886 to nowa wersja pierwszej części serii na Unreal Engine 5
Nowa gra powstaje na Unreal Engine 5, co pozwoliło twórcom nie tylko znacząco poprawić warstwę wizualną, ale również otworzyć drzwi do modów i przyszłych dodatków DLC. Fani mogą spodziewać się nowych funkcji, o które społeczność prosiła od dawna, ale które były niemożliwe do zrealizowania na dotychczasowym, autorskim silniku Liquid Engine.
Tytuł Frostpunk 1886 nie jest przypadkowy i nawiązuje do przełomowego momentu w uniwersum Frostpunka, kiedy to Wielka Burza nawiedziła Nowy Londyn. Gra nie będzie jedynie remakiem i twórcy zapowiadają nowe mechaniki, prawa oraz zupełnie nową Ścieżkę Celu (Purpose Path), co ma zapewnić unikalne doświadczenie nawet dla weteranów pierwszej części.
GramTV przedstawia:
Premiera Frostpunk 1886 planowana jest na 2027 rok, a produkcja rozpoczęła się już na początku 2025. Dla 11 bit studios to początek nowej epoki, w której studio zamierza postawić na częstsze wydawanie własnych projektów i jeszcze większe zaangażowanie w rozwój swoich flagowych marek. Twórcy nie porzucają również dalszego rozwoju Frostpunk 2, który doczeka się kolejnych aktualizacji, a także DLC.
Myślę, że to ich sposób jak pogodzić fanów oryginału i tych którym dwójka przypadła do gustu ze swoimi mechanikami bo teraz będą mogli wypuszczać zawartość do obu produkcji.
dariuszp napisał:
To jest wręcz fantastyczny pomysł. Mapa w pierwszym Frostpunk jest relatywnie mała. Budynki mogą mieć detale. Ale co buduje klimat to noc i fantastyczne oświetlenie. I co jak co ale właśnie dynamiczne oświetlenie w czasie rzeczywistym realizuje UE5. Zwłaszcza że z UE5.5 weszło megalights które pozwala na obsługę naprawdę dużej ilości źródeł światła relatywnie tanio.
Mój projekt właśnie na tym polega do budowy klimatu. Miasto przyszłości, neony, reklamy, ciemność, deszcz. Ogromne budynki. Taki mix piątego elementu i blade runnera jeżeli chodzi o klimat. I właśnie 90% roboty robi noc. Ciemność i mnóstwo świateł.
Zresztą oryginalny Frostpunk sam w sobie miał klimat. Podobał mi się bardziej jak dwójka. Mam obie gry.
Mi się dwójka podoba. Kupiłem. Grałem. Jeszcze nie skończyłem bo mnie inne tematy odciągnęły ale mam ją zainstalowaną na PC obok Baldur's Gate 3, Commandos Origins i innych tytułów które w wolnej chwili ogrywam (akurat kończę akt 3 BG3 w przerwach). Też krótki czas który mam na granie np. dzisiaj rano przeznaczyłem na Clair Obscur. Wieczór spędzę nad pracą nad własnym projektem.
Generalnie to nie jest tak że dwójka jest zła. Jest po prostu inna. Jak ktoś jest fanm jedynki i dostaje sequel który jest kompletnie inny to jak wtedy jak Bethesda zrobiła Fallout 3 w 3D jako cRPG-FPS.
Jedni kochają to - inni nienawidzą. Ja osobiście nie widziałem sensu kontynuowania jedynki i wydawało mi się sensowne że dwójka zwiększa skale.
koNraDM4
Gramowicz
24/04/2025 16:11
dariuszp napisał:
To jest wręcz fantastyczny pomysł. Mapa w pierwszym Frostpunk jest relatywnie mała. Budynki mogą mieć detale. Ale co buduje klimat to noc i fantastyczne oświetlenie. I co jak co ale właśnie dynamiczne oświetlenie w czasie rzeczywistym realizuje UE5. Zwłaszcza że z UE5.5 weszło megalights które pozwala na obsługę naprawdę dużej ilości źródeł światła relatywnie tanio.
Mój projekt właśnie na tym polega do budowy klimatu. Miasto przyszłości, neony, reklamy, ciemność, deszcz. Ogromne budynki. Taki mix piątego elementu i blade runnera jeżeli chodzi o klimat. I właśnie 90% roboty robi noc. Ciemność i mnóstwo świateł.
Zresztą oryginalny Frostpunk sam w sobie miał klimat. Podobał mi się bardziej jak dwójka. Mam obie gry.
Myślę, że to ich sposób jak pogodzić fanów oryginału i tych którym dwójka przypadła do gustu ze swoimi mechanikami bo teraz będą mogli wypuszczać zawartość do obu produkcji.
dariuszp
Gramowicz
24/04/2025 11:38
To jest wręcz fantastyczny pomysł. Mapa w pierwszym Frostpunk jest relatywnie mała. Budynki mogą mieć detale. Ale co buduje klimat to noc i fantastyczne oświetlenie. I co jak co ale właśnie dynamiczne oświetlenie w czasie rzeczywistym realizuje UE5. Zwłaszcza że z UE5.5 weszło megalights które pozwala na obsługę naprawdę dużej ilości źródeł światła relatywnie tanio.
Mój projekt właśnie na tym polega do budowy klimatu. Miasto przyszłości, neony, reklamy, ciemność, deszcz. Ogromne budynki. Taki mix piątego elementu i blade runnera jeżeli chodzi o klimat. I właśnie 90% roboty robi noc. Ciemność i mnóstwo świateł.
Zresztą oryginalny Frostpunk sam w sobie miał klimat. Podobał mi się bardziej jak dwójka. Mam obie gry.