Path of Exile 2 za trudne? Wielu graczy narzeka na zbyt wymagającą rozgrywkę w nowości od Grinding Gear Games

Mikołaj Berlik
2024/12/09 20:00
6
0

Szczególne problemy pojawiają się już w pierwszym akcie.

Dzisiaj informowaliśmy o wciąż rosnącym zainteresowaniu Path of Exile 2. Tytuł był bardzo wyczekiwany z wielu powodów, takich jak zniechęcenie się niektórych graczy do Diablo 4 oraz sukcesu pierwszej odsłony serii wydanej w 2013 roku. Nowy projekt został ciepło przyjęty, co widzimy m.in. w bardzo pozytywnych opiniach na Steamie, jednak pojawiają się problemy z wysokim poziomem trudności.

Path of Exile 2
Path of Exile 2

Path of Exile 2 - wrażenia graczy po premierze

Pojawienie się Path of Exile 2 na rynku nie przebiegło bez żadnych problemów - serwery produkcji nie były przygotowane na ponad milion osób, które ostatecznie zdecydowały się na zakup wczesnego dostęp. Mimo, że w jednym momencie zalogowanych było najwięcej 578 tysięcy użytkowników, to i tak wielu graczy nie otrzymało możliwości wejścia do gry. Ta sytuacja uległa poprawie, lecz po dłuższej rozgrywce pojawiło się sporo głosów narzekających na wygórowany poziom trudności.

GramTV przedstawia:

W wielu miejscach przeznaczonych do dyskusji na temat Path of Exile 2 mogliśmy usłyszeć, że gra stanowi zbyt duże wyzwanie, szczególnie na początku rozgrywki. Na subreddicie r/pathofexile mogliśmy przeczytać o frustracji jednego z fanów: “Gra jest bardzo dobrze wykonana, ale nie bawię się dobrze. Po pierwsze, ta gra jest trudna. Myślę, że o wiele za trudna na początku. Jesteś powolny i słaby, a nawet białe moby zadają ci ogromne obrażenia”. Podobne głosy pojawiły się na oficjalnym forum poświęconym grze.

Przypomnijmy, że Path of Exile 2 pojawił się we wczesnym dostępie 6 grudnia. Tytuł jest przeznaczony na Xbox Series X/S, PlayStation 5 oraz PC. Twórcy nie odnieśli się jeszcze do tematu zbyt wygórowanego poziomu trudności. Możliwe, że w przypadku dalszych problemów jedna z przyszłych aktualizacji pomoże graczom.

Komentarze
6
turmalin
Gramowicz
11/12/2024 07:33

"Mimo, że w jednym momencie zalogowanych było najwięcej 578 tysięcy użytkowników, to i tak wielu graczy nie otrzymało możliwości wejścia do gry." - to jest tylko Steam. Bardzo wielu graczy używa osobnego launchera, niepowiązanego ze Steamem.

Silverburg
Gramowicz
10/12/2024 11:45
dariuszp napisał:

Ja korzystam z unique itema który miałem na poziomie chyba 8? Mając 20 na sorcu. Dawał mi +100% regeneracji many. Później go zmieniłem bo inny Item dał mi dobry regen. Więc mój sorc może spamować czym chce. Odkąd go mam nie użyłem plotki z maną a punkty idą albo w DMG albo w tarczę.

A tak poza tym to itemów jest mniej ale też trzeba pamiętać że sklepy są w miarę na bieżąco. Więc zamiast czekać na Staff z zamrażaniem na lvl 5 po prostu sobie jakiś kupiłem. A potem miałem lepszy z dropu.

Z tymi one shootami to niestety racja. Ale jak na razie tylko jeden boss mnie wkurzył bo atak szedł spoza ekranu bo trzymałem się na dystans. Oprócz niego było OK. Boss potrzebuje więcej ciosów. Te mocne są na ogół powolne i przewidywalne. Ale musisz unikać.

Najgorsze są sytuacje jak np. wyśle na ciebie armię trash mobow i tym się uda Cię otoczyć. Trzeba Ci sekundę by się wyrwać jeżeli masz pecha i Cię otoczą ale on w tym czasie wyprowadza mocny cios i kaplica.

Co jest fajne - szybko idzie zrozumieć jak Boss atakuje i łatwo trzymać się poza zasięgiem tych ataków. Warrior znowu ma tarcze która pozwala mu na negowanie całego ataku. Więc nawet melee nie ma problemu jak jest w zasięgu.

Dzięki za konkretne odpowiedzi. W Poe1 z reguły się nie kupuje itemów w sklepie, może stąd niezadowolenie.

Tarcza brzmi dobrze, aczkolwiek ta "kaplica" mnie martwi, nie jestem zwolennikiem one-shotów. Jak jest z widocznością ataków bossów? Taka np: Arakaali w 7 akcie Poe1 to swego czasu bywał problem (ciemny pokój, plus ciemny boss plus ciemnofioletowe ataki).

dariuszp
Gramowicz
10/12/2024 11:16
Silverburg napisał:

Mnie trochę te uniki jako konieczna obrona nieco niepokoją w kontekście potencjalnego endgame'u. Poe jest znane z rozdawania one-shotów na lewo i prawo z za przeproszeniem 4 liter, a już szczególnie na bossach, gdzie niejednokrotnie nic nie widać. Do tego dodajmy wszelkiego rodzaju świecące mtxy i problem gwarantowany. @Dariusz - a co z craftingiem? Czytałem, że usunęli, a z dropami jest bieda (np: korzystanie z 18 lvlowego wanda na lvlu 45 z braku czegokolwiek lepszego). Jak to wygląda w praktyce?

Ja korzystam z unique itema który miałem na poziomie chyba 8? Mając 20 na sorcu. Dawał mi +100% regeneracji many. Później go zmieniłem bo inny Item dał mi dobry regen. Więc mój sorc może spamować czym chce. Odkąd go mam nie użyłem plotki z maną a punkty idą albo w DMG albo w tarczę.

A tak poza tym to itemów jest mniej ale też trzeba pamiętać że sklepy są w miarę na bieżąco. Więc zamiast czekać na Staff z zamrażaniem na lvl 5 po prostu sobie jakiś kupiłem. A potem miałem lepszy z dropu.

Z tymi one shootami to niestety racja. Ale jak na razie tylko jeden boss mnie wkurzył bo atak szedł spoza ekranu bo trzymałem się na dystans. Oprócz niego było OK. Boss potrzebuje więcej ciosów. Te mocne są na ogół powolne i przewidywalne. Ale musisz unikać.

Najgorsze są sytuacje jak np. wyśle na ciebie armię trash mobow i tym się uda Cię otoczyć. Trzeba Ci sekundę by się wyrwać jeżeli masz pecha i Cię otoczą ale on w tym czasie wyprowadza mocny cios i kaplica.

Co jest fajne - szybko idzie zrozumieć jak Boss atakuje i łatwo trzymać się poza zasięgiem tych ataków. Warrior znowu ma tarcze która pozwala mu na negowanie całego ataku. Więc nawet melee nie ma problemu jak jest w zasięgu.

Craftingu nie dotykałem.




Trwa Wczytywanie