Gracze narzekają na mechanikę krucjat w Pathfinder: Wrath of the Righteous

Wincenty Wawrzyniak
2021/09/08 19:00
1
0

Nowa mechanika w grze Pathfinder: Wrath of the Righteous wywołuje dość sporo kontrowersji wśród społeczności.

Pathfinder: Wrath of the Righteous zadebiutowało w ubiegły czwartek i spotkało się z bardzo ciepłym przyjęciem ze strony graczy. Wygląda jednak na to, że jedna z nowych mechanik jest – mimo wszystko – wyjątkowo irytująca. Chodzi o wprowadzoną kampanię, w której ramach gracz musi prowadzić krucjaty. Krucjaty to dość radykalna zmiana w rozgrywce, ponieważ przypominają w pewnym stopniu kultową serię Heroes of Might & Magic i polegają na toczeniu turowych starć całymi armiami, wznoszeniu budynków oraz rekrutowaniu jednostek. Problem tkwi w tym, że takie starcia mogą trwać naprawdę długo – zbyt długo.Gracze narzekają na mechanikę krucjat w Pathfinder: Wrath of the RighteousJeden z użytkowników podzielił się swoim doświadczeniem na forum Reddit i ujawnił, że jedna z jego potyczek trwała aż 827 tur. W komentarzach gracze zaczęli wyrażać swoje opinie na temat mechaniki; wielu zwraca uwagę na fatalne zbalansowanie poszczególnych jednostek. Niektóre z nich są zbyt silne, a inne dosłownie do niczego się nie nadają. Oddziały demonów natomiast, z którymi bardzo często musimy w ten sposób walczyć, czasem zdają się po prostu całkowicie odporne na nasze obrażenia.

Wydawać by się mogło, że rozwiązaniem problemu może być opcja automatycznego przeprowadzenia bitwy – w takich przypadkach dużo osób traci większość swoich jednostek. Sytuacja stała się na tyle poważna, iż społeczność postanowiła stworzyć modyfikację o nazwie Combat Relief, która sprawia, że wszystkie starcia w grze są automatycznie rozstrzygane na korzyść gracza. Twórcy mają spory problem – krucjaty są bowiem przedstawiane jako jeden z kluczowych elementów gry.

GramTV przedstawia:

Przypomnijmy jeszcze na koniec, że Pathfinder: Wrath of the Righteous zadebiutowało 2 września bieżącego roku na komputerach osobistych. Dopiero na samym początku marca przyszłego roku produkcja ma zostać udostępniona na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One. Spodziewajcie się naszej recenzji już niedługo!

Komentarze
1
wolff01
Gramowicz
09/09/2021 08:20

Nie grałem jeszcze to nie wiem, ale jeżeli jest tak jak mówią to dziwne że twórcy aż tak tego nie dopracowali. Pierwszy Pathfinder też miał chyba duże problemy z balansem (m. in. losowość walki, czy tryb zarządzania królestwem), co potwierdza tylko że w przypadku tych gier trzeba chyba z rok poczekać aż dopracują...