Niemieckiemu zespołowi nie udało się wyjść z trudnej sytuacji.
Już pod koniec stycznie bieżącego roku Piranha Bytes informowało, że znajduje się w trudnej sytuacji. Niemiecki zespół zapewniał jednak wówczas, że nie zamierza składać broni i skupia się na poszukiwaniu partnerów do przyszłych projektów. Deweloperom nie udało się jednak przetrwać. Studio odpowiedzialne m.in. za kultową w naszym kraju serię Gothic oficjalnie zakończyło swoją działalność.
To koniec Piranha Bytes. Twórcy Gothica zakończyli swoją działalność
Jak donosi redakcja CD-Action, która od kilku miesięcy pozostawała w kontakcie z jednym z pracowników Piranha Bytes, firma odpowiedzialna za stworzenie Gothica zakończyła swoją działalność z końcem czerwca 2024 roku. Zgodnie z przekazanymi informacjami niemiecki zespół czekał na zastrzyk gotówki w wysokości 3 milionów euro, ale ostatecznie do przejęcia nie doszło. Finansowanie ze strony grupy Embracer wystarczyło natomiast na utrzymanie zespołu do końca ubiegłego miesiąca.
GramTV przedstawia:
W ostatnim czasie z Piranha Bytes odeszło wielu deweloperów, którzy jeszcze przed zamknięciem studia postanowili poszukać nowego miejsca pracy. Twórcy Gothica liczyli na świeży start. Według informacji przekazanych przez CD-Action niemiecki zespół zamierzał odciąć się od ostatnich gier stworzonych pod przewodnictwem Björna Pankratza i skupić się na rozwoju nowego tytułu w klimatach dark fantasy.
Cała sytuacja nie doczekała się komentarza ze strony przedstawicieli studia. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez CD-Action fani Piranha Bytes nie powinni jednak spodziewać się żadnych oficjalnych komunikatów. Według informacji zebranych przez polską redakcję twórcy Gothica będą chcieli zakończyć swoją działalność po cichu i bez pożegnania.
Cześć, jestem Mikołaj i w gram.pl pracuję od 2020 roku. Zajmuję się głównie newsami, ale tworzę też różnego rodzaju quizy oraz zestawienia TOP 10. Prywatnie fan fantastyki i gier z dobrą fabułą.
Oni chcieli jeszcze robić Elexa 3 kiedy dwójka była pod każdym względem gorsza i zrobiona po łebkach niż średnia jedynka, do tego niby sci-fi, niby postapo a wyszła jak zawsze gorsza wersja Gothica
Jeszcze ta cena, 50$ i udawanie że nie jest się średnio-budżetowym indykiem ktory powinien kosztować połowę tego a niby grą AAA ;)
ZubenPL
Gramowicz
08/07/2024 16:36
beetleman1234 napisał:
Brawo Bjorn. Zrobiłeś Risena, praktycznie kalkę Gothica 2 - i wszyscy się cieszyli. Potem musiałeś wymyślać i gry coraz słabiej się sprzedawały. To co zrobiłeś? Zacząłeś wymyślać jeszcze bardziej i zrobiłeś Elexa - niby reklamowany jako Gothica science fiction, a wyszedł miałki RPG z fast travelingiem, znacznikami questów na mapie, totalnie spieprzonym balansem czegokolwiek, nonsensownie napisanymi postaciami... i mógłbym jeszcze wymieniać. No ale był sukces. To co zrobiłeś, Bjornie? No tak, to samo co przy Risenie: zacząłeś wymyślać (jeszcze bardziej). Szkoda pracowników, że mieli tak durnego szefa.
Głownym problemem pierwszego risena było to że gra po pierwszym akcie była jedną wielką świątynią śniączego. Stanowco za dużo podziemi, za mało normalnych questów i nowych lokacji. A dalej to już padaka zamiast iść w kierunku który wszyscy chcieli to jakieś uproszczenie udziwnienia. Ponowna zmiana systemu walki na klikera jak w Gothicu 3. Gdy poszli w dużą grę w formule g2 z soulsową walką w jakimś normalnym settingu to pewnie by przetrwali.
beetleman1234
Gramowicz
08/07/2024 13:56
Brawo Bjorn. Zrobiłeś Risena, praktycznie kalkę Gothica 2 - i wszyscy się cieszyli. Potem musiałeś wymyślać i gry coraz słabiej się sprzedawały. To co zrobiłeś? Zacząłeś wymyślać jeszcze bardziej i zrobiłeś Elexa - niby reklamowany jako Gothica science fiction, a wyszedł miałki RPG z fast travelingiem, znacznikami questów na mapie, totalnie spieprzonym balansem czegokolwiek, nonsensownie napisanymi postaciami... i mógłbym jeszcze wymieniać. No ale był sukces. To co zrobiłeś, Bjornie? No tak, to samo co przy Risenie: zacząłeś wymyślać (jeszcze bardziej). Szkoda pracowników, że mieli tak durnego szefa.