Po 16 latach gracz Fallout 3 odkrył ciekawe nawiązanie do Fallout 76

Mikołaj Ciesielski
2024/08/06 10:35
4
0

Jeden z fanów produkcji studia Bethesda podzielił się interesującym odkryciem.

W połowie czerwca Fallout 76 doczekał się ogromnej aktualizacji zatytułowanej Skyline Valley. Tymczasem jeden z fanów serii Fallout dokonał interesującego odkrycia. Okazuje się bowiem, że już 16 lat temu w jednej z produkcji studia Bethesda można było znaleźć wzmiankę o wspomnianej odsłonie kultowego cyklu. Taką ciekawostką podzielił się bowiem jeden z graczy Fallout 3.

Fallout 3
Fallout 3

Zapowiedź Fallout 76 znaleziona w Fallout 3

Użytkownik forum Reddit posługujący się pseudonimem „BoyDynamo” dokonał interesującego odkrycia w jednym z terminali w Fallout 3. W trakcie jego przeszukiwania natrafił na „listę krypt w obszarze DC”, na której – jak się okazuje – znaleźć można Kryptę 76. Wspomniany schron otrzymał nawet wpis, w którym poinformowano, że zostanie on otwarty ponownie za 20 lat, dokładnie jak ma to miejsce w Fallout 76.

Trudno uwierzyć, by już w 2008 roku deweloperzy z Bethesda Game Studios planowali wydanie gry Fallout 76. Należy jednak docenić, że zespół nie zapomniał o wzmiance o Krypcie 76 w Fallout 3 i trzymał się ustalonych wcześniej faktów na temat wspomnianego schronu. Fani serii Fallout zauważają z kolei, że w blisko 16-letniej produkcji można znaleźć również inne tego typu nawiązania.

Wzmianka o Krypcie 76 w Fallout 3
Wzmianka o Krypcie 76 w Fallout 3
Reddit

GramTV przedstawia:

Dla przykładu frakcja Instytutu w Fallout 4 i związane z nią misje stanowią silne nawiązanie do zadania pobocznego „The Replicated Man” w Fallout 3. Można więc zauważyć, że Bethesda wykorzystuje i rozwija wcześniejsze pomysły w kolejnych częściach serii. Tego typu odkrycia sprawiają, że fani marki Fallout zaczynają się zastanawiać, jakie informacje i odniesienia do Fallout 5 można znaleźć w wydanych dotychczas odsłonach popularnego cyklu gier RPG skierowanego do fanów postapokaliptycznych klimatów.

Warto jednak mieć na uwadze, że na kolejną odsłonę serii Fallout będzie trzeba jeszcze poczekać kilka ładnych lat. Deweloperzy z Bethesda Game Studios pracują bowiem obecnie nad The Elder Scrolls VI. Zgodnie z zapowiedziami dopiero po premierze wspomnianej produkcji amerykańskie studio skupi się na pracach nad Fallout 5. Jakiś czas temu informowaliśmy, że nowa część kultowego cyklu gier RPG może nawiązywać do dziwacznego wydarzenia z życia wziętego.

Na koniec przypomnijmy, że Fallout 3 zadebiutował na rynku 28 października 2008 roku. Trzecia odsłona popularnego cyklu gier RPG została wydana na komputerach osobistych, a także konsolach PlayStation 3 oraz Xbox 360. Jeśli natomiast jesteście ciekawi naszej opinii na temat wspomnianej produkcji Bethesda Game Studios, to zapraszamy Was do lektury: Fallout 3 – recenzja.

Komentarze
4
Zuzek
Gość
07/08/2024 18:21

Wszyscy wiedzieli o tym "odkryciu" jeszcze zanim wydano grę, z resztą data jej otwarcia w F3 w porównaniu z F76 różni się o pięć lat (20 lat po wojnie - 2097, a w F76 otworzyła się w 2102, chyba było to jakoś wyjaśnione ale nie pamiętam), więc nijak nie jest to "dokładnie" jak 16 lat temu "zapowiedział" terminal

koNraDM4
Gramowicz
06/08/2024 16:53

Zabawne, że ostatnio postanowiłem przejść ponownie F3 i też wpadłem na ten wpis.

Generalnie co by nie mówić o Bethesdzie to ich gry przynajmniej starają się pozostać spójne ze sobą fabularnie choć jak wychodzi ostatecznie to bywa różnie (Skyrim dzieje się 200 lat po wydarzeniach z Obliviona, wszystko wygląda jakby upływ czasu ustał). 

Co do "nawiązania" do zadania to muszę was redakcjo zmartwić ale w Fallout 3 jest oprócz tego masa innych informacji o tym co napotkamy w Fallout 4. 

To raczej wygląda jakby planowali już w 3 poruszyć mocniej wątek syntków ale ostatecznie przenieśli to do 4 części. 

W 3 pojawia się Dr Madison Li i jest bardzo ważną częścią głównej osi fabularnej, jest również powiązana pośrednio z zadaniem z "syntkiem" o którym jest wspomniane w artykule. Po wydarzeniach z 3 (co jest w grze bezpośrednio powiedziane) odchodzi do wspólnoty na północy (czyli tam gdzie akcja 4) i możemy ją ponownie spotkać w F4, w którym to jest dużo mocniej powiązana z syntkami.

Tak jak wspomniałem Bethesda może i robi gry płytkie mechanicznie i fabularnie (szczególnie gdy chodzi o wybory bo te bardzo często nie wiele zmieniają) i dochodzi do sytuacji gdzie możemy być uznany żołnierze cesarstwa, a jednocześnie królem złodziei i przywódcą mrocznego bractwa co bezpośrednio pokazuje, że Beth nie ma dość odwagi by jakkolwiek dać nam wybór, który coś mocno zmieni lub nawet zablokuje jakąś gildię ale za to z części na część udaje im się zachować spójność świata i to się ceni.

FromSky
Gramowicz
06/08/2024 13:06

Lista krypt o numerach 0-100 z ich przeznaczeniem jest równie stara jak cała seria gier zaczynając od jedynki, stanowiła mniej lub bardziej oficjalną część tzw Biblii Fallouta




Trwa Wczytywanie