Jak podaje serwis Wirtualnemedia.pl, od połowy ubiegłego roku do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło około 20 skarg dotyczących platformy streamingowej Netflix. Większość z Was zapewne domyśla się, iż chodzi tutaj o wprowadzoną ponad pół roku temu blokadę współdzielenia konta.
Do UOKiK wpływają skargi na Netflix
Skargi napływające do UOKiK dotyczą właśnie tych dodatkowych kosztów – konsumenci wskazują przede wszystkim na wznowienie członkostwa lub pobranie dodatkowej opłaty mimo anulowania subskrypcji. Oprócz tego w skargach mowa o braku możliwości usunięcia metody płatności oraz braku dubbingu w filmach dla odbiorców z Polski:
Prezes Urzędu skierował do spółki Netflix wystąpienie w sprawie blokady współdzielenia kont, rezygnacji z subskrypcji oraz danych kontaktowych udostępnianych na należącej do niej stronie internetowej. W związku z brakiem odpowiedzi Spółki ponowił prośbę o wyjaśnienia. Aktualnie oczekuje na odpowiedź przedsiębiorcy w tej sprawie.