Polscy widzowie chcą płacić mniej za Netflixa i Disney+. Nie przeszkadzają im nawet reklamy

Radosław Krajewski
2023/01/29 15:00
1
0

Nowe badania potwierdzają, że wprowadzenie na nasz rynek tańszych abonamentów z reklamami nie będzie złym pomysłem.

W tym roku zarówno Netflix, jak i Disney+, mogą rozszerzyć swoją tańszą ofertę z reklamami na kolejne kraje. Według wcześniejszych informacji pakiet z reklamami nie cieszy się dużą popularnością wśród użytkowników Netflixa. Platforma może poprawić swoje wyniki po wprowadzeniu tańszej opcji abonamentowej w Polsce. Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Finecast i Omdia, Polacy chcą płacić mniej za dostęp do platform streamingowych.

Polscy widzowie chcą płacić mniej za Netflixa i Disney+. Nie przeszkadzają im nawet reklamy

Polscy widzowie zainteresowani abonamentem z reklamami

Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl, według prognoz od 2023 do 2027 roku liczba wszystkich subskrybentów Netflixa wzrośnie z 2,1 mln użytkowników do zaledwie 2,2 mln, z czego 1,3 mln osób będzie subskrybować plakiet z reklamami. Inaczej wygląda to w przypadku Disney+, których liczba subskrypcji ma wzrosnąć z 1,4 mln do 1,6 mln, z czego tylko 0,2 mln użytkowników zdecyduje się na wykupienie droższego abonamentu. Popularność pakietów z reklamami miałaby rosnąć każdego roku, nie tylko w Polsce, ale również w pozostałych krajach na świecie.

GramTV przedstawia:

Aż 52% respondentów odpowiedziało, że zdecydowałoby się na wykupienie tańszego planu z reklamami, gdyby Netflix wprowadził go do Polski. 32% użytkowników zadeklarowało, że pozostałoby przy obecnej ofercie, a 16% nie wiedziałoby co zrobić.

Dlaczego tak się dzieje? Mam pewną hipotezę. W Polsce Netflix jest relatywnie drogi. Abonament Netfliksa może pożreć około połowy wydatków na kulturę i rozrywkę na miesiąc statycznego Polaka. Nie dziwię się więc, że tak odpowiadamy i chcemy te reklamy, żeby było taniej Pakiet z jakością 4K najpopularniejszego serwisu streamingowego świata kosztuje 60 zł miesięcznie. Disney+ i HBO Max oferują plany także z treściami 4K połowę taniej, a Amazon Prime Video za niecałe 50 zł rocznie – powiedział Szymon Lipiński z Finecast.

Komentarze
1
Niakadan
Gramowicz
29/01/2023 16:24

Chcą mniej nie wiem czy to aż tak dużo  prawie Disney+ 300zł na rok disneyplus nie jest to raczej jakoś  dużo