Powstało Uncapped Games. Projektant Starcraft 2 wraca do RTS-ów

LM
2021/07/01 13:17
1
0

Po latach prac nad Diablo 4 i World of Warcraft projektant Starcraft 2 – David Kim – powołał własne studio. Uncapped Games bierze się za strategie czasu rzeczywistego.

Powstało Uncapped Games. Projektant Starcraft 2 wraca do RTS-ów

Gdy jeszcze w październiku informowaliśmy Was, iż zespół odpowiedzialny za Diablo 4 będzie uboższy o ówczesnego głównego projektanta mechanik, to oficjalnie David Kim przenosił rzeczy do działu World of Warcraft. Dziś wiemy już, że projektant serii Starcraft 2 dogadał się ze spółką zależną chińskiego Tencent i wraz z dwoma innymi weteranami Blizzard Entertainment założył studio Uncapped Games. Te – a jakże – zamierza wyprodukować strategię czasu rzeczywistego, która ma być przede wszystkim „świetną grą”.

W chwili pisania wiadomości Uncapped Games liczy ośmiu członków, ale już niebawem zamierza powiększyć zespół do 20 osób. Obok wspomnianego już Kima w Blizzardzie pracowali także Jason Hughes oraz Zhongshan Zhang, czyli kolejny główny producent i główny inżynier przywołanego projektu. W rozmowie z GameIndustry.biz podkreślili oni, że wydawca bardzo wierzy w RTS-y i chętnie przyłoży się do ich rozwoju i modernizacji.

GramTV przedstawia:

Ta ostatnia jest jednym z kluczowych punktów na liście Uncapped Games. Podczas wspomnianego wywiadu David Kim skrytykował kierunek, w którym podążyła profesjonalna scena strategii czasu rzeczywistego. Oznajmił, że celem nowego studia jest stworzenie gry, w której liczy się plan lub odpowiednie reagowanie na działania przeciwnika, a nie wyuczone klikanie, by wykonać jak najszybciej wiele operacji na minutę.

Nowy RTS ma być łatwy do opanowania, ale trudny do wymasterowania, a cały proces deweloperski ma przebiegać w miarę dynamicznie. Ekipa chce, by gracze jak najszybciej położyli ręce na wczesnych wersjach, by w kolejnych iteracjach dało się nieustannie produkt poprawiać. Ambitne plany i zaangażowanie społeczności? Pozostaje trzymać kciuki i wyczekiwać pierwszych materiałów z gry.

Komentarze
1
Fun_g_1_2_3
Gramowicz
01/07/2021 14:08

RTS ma być łatwy do opanowania, ale trudny do wymasterowania

Tak można opisać większość RTSów - na niskim poziomie wystarczy zbudować armie i zaatakować bazę przeciwnika, a na wyższym z taką techniką nawet do niej nie podejdziemy.