Project Odyssey wycieka. Pierwsze screeny ze skasowanej gry Blizzarda

Radosław Krajewski
2024/09/07 16:00
2
0

Do sieci trafiły pierwsze screeny z survivalowej gry Odyssey, którą Blizzard skasował na początku tego roku.

W 2022 roku Blizzard zapowiedział swoją nową grę, która miała być survivalem osadzonym w fantastycznym świecie, przypominający Everwild oraz Fable Legends. Jednak po przejęciu Activision Blizzard przez Microsoft i zwolnieniu aż 1900 pracowników, Project Odyssey wylądował w koszu. Gra była rozwijana od 2017 roku i miała być pierwszą oryginalną grą studia od czasu Overwatcha. Produkcja była już na zaawansowanym etapie rozwoju i teraz do sieci trafiły pierwsze materiały z gry.

Project Oddysey

Project Oddysey – wyciekły pierwsze screeny z gry

Jeden z użytkowników przesłał serię screenów przedstawiającą Project Odyssey. Na zdjęciach możemy zobaczyć, że miał być to klasyczny survival, gdzie gracze mieli zadbać o schronienie, pożywienie, a także walczyć z przeciwnikami. Na screenach możemy zobaczyć również ekran śmierci, a także interfejs, w tym ekwipunek, czy koło wyboru narzędzi. Screeny zobaczycie na tej stronie.

Interesujący wydaje się szczególnie ekran śmierci, który daje nam podgląd, jak duża mogłaby być mapa. Na screenie widzimy, jak gracz ma możliwość wyboru punktu odrodzenia, który oddalony jest o „822 kroki”, co wydaje się dosyć dużą odległością. Po wybraniu opcji odrodzenia gracz straciłby także część sprzętu, co jest typową mechaniką dla survivalowych MMO.

GramTV przedstawia:

Project Oddysey miał zostać skasowany przede wszystkim przez problemy z silnikiem. Gra powstawała pierwotnie na Unreal Engine, ale po pewnym czasie zespół uznał, że silnik Epic Games nie jest wystarczający dla ich gry i przenieśli się na Synapse. Ten silnik został jednak opracowany z myślą o grach mobilnych, co dodatkowo utrudniło deweloperom pracę, którzy chcieli stworzyć ogromną mapę, na której miało się znajdować się do 100 graczy.

Studio liczyło, że po przejęciu Activision Blizzard przez Microsoft, problem silnika zostanie rozwiązany i uda się wrócić do tworzenia gry na Unreal Engine. Tak się jednak nie stało z powodu zbyt wysokich kosztów i podjęto decyzję, że Project Odyssey zostanie skasowany.

Komentarze
2
GThoro
Gramowicz
07/09/2024 22:01
FromSky napisał:

I tak sie kończy chęć zaoszczędzenia tych 5% przychodu żeby nie zapłacić za UE, tak utopili masę kasy i zostali z niczym

UE nie jest wcale taki super, ma problemy z grą online dla 3-4 osób, a co dopiero 100, Teraz też stał się narzędziem do klepania generycznych gier z taśmociągu.

FromSky
Gramowicz
07/09/2024 17:45

I tak sie kończy chęć zaoszczędzenia tych 5% przychodu żeby nie zapłacić za UE, tak utopili masę kasy i zostali z niczym