Sony zwolni również dodatkową pamięć systemową, z której twórcy będą mogli korzystać przy produkcji gier.
Nadal nie znamy dokładnej daty zapowiedzi PlayStation 5 Pro, ale od dłuższego czasu wiemy, że Sony planuje premierę konsoli na koniec bieżącego roku. Niedawno poznaliśmy listę wymogów, jakie gry będą musiały spełnić, aby otrzymać oznaczenie „PS5 Pro Enhanced”. Teraz nowymi informacjami o sprzęcie podzielił się Tom Warren. Redaktor The Verge otrzymał wgląd do dokumentów z danymi PS5 Pro, potwierdzając zaskakujące informacje.
PlayStation 5 Pro – nowe informacje o nadchodzącej konsoli Sony
Według Warrena karta graficzna w PlayStation 5 Pro ma osiągać o 45% większą wydajność od bazowego PS5. Nieco bardziej rozczarowująca wygląda kwestia procesora, który będzie tylko o 10% mocniejszy od tego z poprzedniej wersji konsoli od Sony.
Deweloperów z pewnością ucieszy fakt, że PS5 Pro zaoferuje 13,7 GB większej pamięci systemowej, czyli o 1,2 GB więcej niż w PS5 (12,5 GB). Ma to sprawić, że gry będą oferować nie tylko jeszcze lepszą oprawę graficzną, ale pozwolą na PS5 Pro uruchamiać tytuły w 4K z 60 klatkami na sekundę.
Widziałem wiele dokumentów deweloperskich PS5 Pro i Sony dokonało kilku interesujących wyborów w sprawie swojej następnej konsoli. Procesor PS5 Pro będzie taktowany zegarem 3,85 GHz (10% więcej niż PS5) w nowym „trybie wysokiej częstotliwości procesora”. W trybie standardowym jest to 3,5 GHz. Twórcy będą mogli wybrać tryb, a także uzyskać dostęp do 1,2 GB większej pamięci systemowej, ponieważ Sony zwolniło 13,7 GB na PS5 Pro do użytku programistów w porównaniu do PS5 z 12,5 GB. To nie jest nowa informacja, ale mogę sprawdzić, czy jest prawdziwa.
Wczytywanie ramki mediów.
10% więcej po stronie procesora i 45% po stronie GPU
Wczytywanie ramki mediów.
GramTV przedstawia:
W kwestii PlayStation 5 Pro nadal jest wiele niewiadomych, takich jak pojemność dysku, czy też ceny. Najwyraźniej Sony nie śpieszy się z zapowiedzią swojej nowej konsoli i najpierw chce, aby deweloperzy spokojnie mogli przygotować gry pod nowe urządzenie. Oficjalnego ogłoszenia sprzętu możemy więc oczekiwać w drugiej połowie bieżącego roku.
Dlatego fizyka w grach wygląda jak wygląda, dlatego po miastach nie chodzą tysiące ludzi i dlatego każdej skrzynki nie da się rozwalić na drobne kawałki, bo CPU tego nie policzy. Jestem za lepszą grafiką, ale o wiele więcej frajdy sprawiałoby rozwijanie silników fizyki jak np już legendarny Euphoria zastosowany w GTA.
Nie masz bo a sprawia to wiele problemów z kolizjami obiektów i tak dalej, im bardziej statyczny świat tym łatwiej dla developera. Dlatego gry obecnie mają fizykę jak 12lat temu lub gorszą.
Kietna_QuTak
Gramowicz
15/04/2024 13:50
Nie zamierzam wywoływać żadnej wojny, niemniej w dzisiejszych czasach pamięć RAM nie jest jakaś koszmarnie droga, więc aż dziwi, że konsole mają tak mało RAMu. Mój komputer z 2015 roku miał łącznie więcej (16GB RAM + 4GB VRAM), nie wspominając o obecnym sprzed 3 lat (32GB RAM + 10GB VRAM). Niby jako użytkownik PC nie powinno mi to przeszkadzać, niemniej przez to twórcy gier na PC będą się ograniczali możliwościami jeżeli planują wydać grę także na konsolach, więc pośrednio ma to znaczenie.
MisioKGB
Gramowicz
15/04/2024 11:19
Dlatego fizyka w grach wygląda jak wygląda, dlatego po miastach nie chodzą tysiące ludzi i dlatego każdej skrzynki nie da się rozwalić na drobne kawałki, bo CPU tego nie policzy. Jestem za lepszą grafiką, ale o wiele więcej frajdy sprawiałoby rozwijanie silników fizyki jak np już legendarny Euphoria zastosowany w GTA.