Dwa nowe ustawienia graficzne i opcje związane z ray tracingiem.
Wrzesień bieżącego roku przyniósł oficjalną zapowiedź PlayStation 5 Pro. Już za kilkanaście dni sprzęt trafi w ręce graczy. Tymczasem Insomniac Games postanowiło zaktualizować Ratchet & Clank: Rift Apart, szykując tytuł do premiery konsoli
Ratchet & Clank: Rift Apart z aktualizacją do PlayStation 5 Pro. Nowe tryby graficzne i nie tylko
Już 7 listopada na rynek trafi PlayStation 5 Pro. W związku z nadchodzącą premierą konsoli Insomniac Games wydało aktualizację do Ratchet & Clank: Rift Apart, dodając między innymi dwa nowe tryby graficzne – Performance Pro i Fidelity Pro. Nie zabrakło również ustawień dla ray tracingu oraz RT Ambient Occlusion.
PERFORMANCE PRO (domyślny dla PlayStation 5 Pro)
Ten tryb zapewnia płynne 60 klatek na sekundę, zachowując jakość obrazu standardowego trybu Fidelity dzięki wykorzystaniu technologii PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR). Wszystkie funkcje ray tracingu (RT) są włączone, w tym odbicia ray tracingu, śledzenie promieni na wodzie i ray tracing wnętrz okien. Tryb ten jest zalecany dla większości graczy.
FIDELITY PRO
Ten tryb oferuje 30 klatek na sekundę dla graczy, którzy chcą poeksperymentować z nowymi funkcjami graficznymi ray tracingu. Te nowe funkcje można dostroić indywidualnie, aby osiągnąć wyższą pośrednią liczbę klatek na sekundę, zwłaszcza w przypadku korzystania z opcji „VRR” lub „Tryb wyświetlania 120 Hz”. Gęstość pieszych i ruchu ulicznego może zostać zwiększona w niektórych obszarach, a szczegółowość włosów jest większa.
RT Reflections: Średnie (Performance) / Wysokie (Fidelity default)
Ustawia poziom jakości dla odbić ray tracingu. Ustawienie „Średnie” umożliwia śledzenie promieni w połowie rozdzielczości renderowania, a ustawienie „Wysokie” - w pełnej rozdzielczości renderowania. Ustawienie „Wysokie” poprawia również płynność animacji w odbiciach. Dostępne tylko w trybie graficznym „Fidelity Pro”.
Używa śledzenia promieni do obliczania dodatkowych informacji o oświetleniu okluzji otoczenia. Ustawienie „Średnie” wykorzystuje te informacje do rozszerzenia okluzji otoczenia w przestrzeni ekranu. Ustawienie „Wysokie” dodaje również odbicie GI w przestrzeni ekranu w celu uzyskania dodatkowych informacji o oświetleniu otoczenia. Wizualny wpływ tej funkcji będzie się znacznie różnić w zależności od sceny.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!