Trzy dni temu gra Ready or Not zniknęła z oferty sklepu Steam – wówczas, jak podaje między innymi serwis NME, zdaniem większości głównym powodem zniknęcia była kontrowersyjna aktualizacja, która wprowadziła do produkcji poziom z masową strzelaniną w klubie nocnym. I choć nie byłoby to nic dziwnego w przypadku takiego tytułu, sytuację pogorszył fakt, iż stało się to w rocznicę tragicznej strzelaniny w klubie Pulse na Florydzie w 2016 roku. Co więcej, studio Void Interactive poinformowało o usunięciu gry z katalogu platformy Valve, ale gracze nie otrzymali żadnego wyjaśnienia, dlaczego tak się w ogóle stało.
Wczytywanie ramki mediów.
Zamiast tego zapewniono (jak czytamy we wpisie powyżej), że studio bada sprawę z administracją sklepu. Mniej więcej w tym samym czasie na forum dyskusyjnym Steam dla gry Ready or Not pojawił się wpis pracownika Void Interactive, który stwierdził, że zniknięcie produkcji jest spowodowane problemem ze strony Valve. Zaledwie dzień później studio wydało na swoim profilu na Twitterze oświadczenie, w którym wytłumaczono, co dokładnie jest źródłem problemu. Wpis możecie zobaczyć poniżej.
Wczytywanie ramki mediów.
Przedstawiciele firmy Valve wystosowali prośbę o usunięcie gry z powodu sugerowanego naruszenia własności intelektualnej – na mapie we wspomnianym klubie nocnym. Void Interactive zdecydowało się więc wycofać wszelkie materiały zawierające konkretny znak towarowy i zarazem uspokoiło społeczność, zapewniając, że produkcja powróci do sklepu Steam, gdy proces edycji wspomnianych treści zostanie zakończony. Wczoraj – 19 czerwca – jak podaje serwis PC Gamer, sprawa została ostatecznie wyjaśniona, a gra Ready or Not jest ponownie dostępna w ofercie sklepu Valve. Nic chyba nie zmienia jednak faktu, że udostępnienie tego rodzaju zawartości w tę konkretną rocznicę było posunięciem… nieodpowiednim.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!