Reżyser Jokera 2 nie chce już więcej reklam w kinie, bo psują one seans

Jakub Piwoński
2024/11/04 12:30
1
0

Lubicie oglądać reklamy w kinie? Jeśli nie, to reżyser Jokera 2 stoi po waszej stronie.

Reklamy w kinie to kontrowersyjny temat. Są widza przykrym obowiązkiem. Zapewniają kinu niezbędny zastrzyk pieniędzy, ale jednocześnie, psują kinowe doświadczenie poprzez odwlekanie momentu rozpoczęcia seansu. Twórcy filmowi raczej zachowywali w temacie neutralność, ale głos postanowił zabrać Todd Philips, reżyser dwóch części Jokera. Z całą stanowczością wyraził on swój sprzeciw w stosunku do reklam w kinie. Według niego psują one kinowe doświadczenie.

Todd Philips, reżyser dwóch części Jokera
Todd Philips, reżyser dwóch części Jokera

Reżyser Jokera 2 także nie lubi reklam w kinie

W wywiadzie dla magazynu Empire Phillips zasugerował, że kina powinny zrezygnować z wyświetlania reklam przed rozpoczęciem seansów.

Przestańcie wreszcie wyświetlać reklamy przed filmami. Zapłaciliśmy za nasze bilety. Jesteśmy podekscytowani z obecności w kinie, a reklamy mają tendencję do stopniowej minimalizacji naszego entuzjazmu

W tej samej ankiecie wypowiedział się również Sean Baker, twórca filmu Anora, który wyraził zaniepokojenie przesunięciem zainteresowania filmowców w stronę streamingu i telewizji kosztem tradycyjnego kina. Z drugiej strony Paul Feig, reżyser kultowego filmu Luzaki i kujony, pochwalił serwisy streamingowe za dynamiczny rozwój, który zdaniem wielu pomógł branży dostosować się do współczesnych oczekiwań widzów.

GramTV przedstawia:

Debata pomiędzy zachowaniem kinowej autentyczności a wzrostem popularności cyfrowych platform pokazuje rozbieżne podejścia do przyszłości przemysłu filmowego. Warto dodać, że popularność streamingu m.in. opiera się na tym, że widzowie nie muszą już oglądać reklam przed seansem. W kinie muszą i często trwa to nawet 30 minut. Nie wiadomo jednak, czy Philips mówiąc “reklamy” miał też na myśli filmowe zwiastuny.

Choć Phillips odnosił kasowe i artystyczne sukcesy w przeszłości, jego najnowszy projekt, Joker: Folie à Deux, nie okazał się kasowym hitem. Pomimo budżetu w wysokości 200 milionów dolarów, film spotkał się z krytyką i nie zdołał przyciągnąć szerokiej widowni, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi dla Warner Bros. Film ma szansę nieco nadrobić straty dzięki szybkiej premierze na VOD.

Komentarze
1
dariuszp
Gramowicz
Wczoraj 14:11

Przynajmniej kina na ogół mają jednakowy blok reklamowy. Tam gdzie chodzę trwa on 30 minut więc wiem że jak pisze że seans rozpoczyna się o 14:00 to przychodzę najwcześniej 14:25. I jeszcze się nie zdarzyło by film się zaczął beze mnie.

Ale tak, generalnie wolałbym zapłacić złotówkę więcej za bilet niż oglądać ten chłam.