Skyrim w 8K z ponad 3100 modami na RTX 4090. Wygląda jak zupełnie inna gra

Radosław Krajewski
2024/08/15 14:00
2
0

Na taki wygląd piątej odsłony The Elder Scrolls niewielu fanów tej gry może sobie pozwolić.

Chociaż od premiery Skyrima minęło już jedenaście lat, w czasie których gra doczekała się nie tylko wersji na każdą możliwą platformę, ale również wielu ulepszonych edycjii, które oferowały znaczącą poprawę w oprawie graficznej. Dla niektórych fanów The Elder Scrolls V to wciąż za mało i testują najwydajniejsze procesory i karty graficzne, sprawdzając, jak Skyrim może wyglądać nawet w rozdzielczości 8K z ray tracingiem i ponad 3100 modami. Digital Drems już w zeszłym miesiącu zaprezentowało film z rozgrywki z takimi ustawieniami, a teraz powrócili do tematu, aby podzielić się nowym gameplayem, tym razem na materiale z bezstratnym skalowaniem.

Skyrim
Skyrim

Skyrim w rozdzielczości 8K z ray tracingiem i ponad 31000 modami na RTX 4090

Nie wiadomo, jak ekipie Digital Dreams udało się to osiągnąć, ani z której wersji „Lossless Scaling” skorzystali. Zapewniają jednak, że opublikowany film prezentuję rozgrywkę ze Skyrima w takiej samej jakości, jaka wyświetlana jest na ich monitorze.

Materiał został nagrany w 8K i twórcy zapewniają, że gra chodzi w 60 klatkach na sekundę. Jest to tylko część prawdy, gdyż na poniższym materiale wyraźnie widać, że w maksymalnych ustawieniach z włączonym ray tracingiem i tyloma moda Skyrim nie trzyma stabilnych klatek na sekundę. Digital Dreams do ulepszenia oprawy graficznej skorzystało również z Reshade Ray Tracing, czyli narzędzia, które umożliwia polepszanie grafiki w grach, które oryginalnie nie obsługują Ray Tracingu.

GramTV przedstawia:

Żeby osiągnąć taki poziom oprawy wizualnej, jak na zaprezentowanym filmie ze Skyrima, trzeba nie było pobrać ponad 3100 modów, co samo w sobie stanowi już wyzwanie, ale trzeba posiadać również prawdziwą bestię. Poniższy gameplay został nagrany na procesorze Ryzen 9 7950x, NVIDIA GeForce RTX 4090, 64 GB pamięci ram Kingston Fury 6000 MHz, a wszystko to na płycie głównej Gigabyte Aorus X670 AX.

Komentarze
2
Yosar
Gramowicz
16/08/2024 23:42

Nie wiem czemu modderzy uparli sie przerobic Skyrim na gre 3rd person, kiedy silnik tej gry zawsze traktowal ten tryb jak ubogiego krewnego. I niewazne co robia to animacje w trzeciej osobie wygladaja pokracznie. Ten silnik za diabla tego nie wspiera i 3100 modów nie zrobi z tego nawet tego co oferowal taki Wiedzmin 3 w animacji 3rd person w 2015.

dariuszp
Gramowicz
15/08/2024 18:00

Walka jak zwykle okropna. Grafika trochę lepsza ale odstaje od dzisiejszych standardów. Można pomalować świnie szminką ale to dalej świnia.