Na początku lutego informowaliśmy Was, że Rosja przy pomocy dotacji państwowych będzie wspierać tworzenie „patriotycznych” gier wideo o II Wojnie Światowej. Okazuje się jednak, że rosyjskie państwo zamierza również wspierać projekty osadzone w innych realiach historycznych. Jak informuje portal Belsat, Rosyjski Instytut Rozwoju Internetu sfinansuje grę Smuta – action-RPG, skupiające się na walce z Polakami w trakcie wojny polsko-rosyjskiej toczonej w latach 1609-1618, a dokładniej na interwencji polskiej na Kremlu w 1612 roku.
Za produkcję odpowiada firma Siberia Limited LLC, a całość będzie oparta na powieści historycznej Michaiła Zagoskina pt. „Jurij Miłosławski, czyli Rosjanie w 1612 roku”, której tłem jest okres „Wielkiej Smuty” – bezkrólewia w Carstwie Moskiewskim po śmierci cara Fiodora Rurykowicza. Wśród bohaterów znajdują się m.in. Dmitrij Pożarski oraz Kuźma Minin, czyli organizatorzy pospolitego ruszenia przeciw Polakom.
Aleksiej Kopciew, współwłaściciel Siberia Limited LLC, zdradził, że jedną z inspiracji jest wydane w 2020 roku Ghost of Tsushima. Kopciew zaznacza, że w grze Smuta, podobnie jak w produkcji Sucker Punch, znajdziemy motyw walki „niewielkiej liczby patriotów” z wrogim najeźdźcą.
Rosyjski Instytut Rozwoju Internetu przeznaczy na projekt 260 mln rubli, czyli około 20 mln złotych. Wspomniana kwota ma stanowić od 50 do 70 procent całego budżetu. Oznacza to, że wyprodukowanie Smuty powinno kosztować od 370 do 520 milionów rubli, czyli 27-38 mln złotych.
Na ten moment nie znamy więcej szczegółów na temat produkcji. Nie wiemy, kiedy możemy spodziewać się premiery Smuty. Deweloperzy nie ujawnili też, na jakich platformach pojawi się wspomniany tytuł.