Zwolnienia w Naughty Dog i Insomniac. Nieciekawa sytuacja w Sony

Wincenty Wawrzyniak
2024/02/27 20:30
0
0

Kilka godzin temu japońska korporacja poinformowała o masowych zwolnieniach, ale teraz okazuje się, że nie otrzymaliśmy wówczas wszystkich szczegółów.

Zaledwie kilka godzin temu informowaliśmy Was o oświadczeniu Sony Interactive Entertainment opublikowanym przez odchodzącego prezesa Jima Ryana, który poinformował, iż „firmę czekają masowe zwolnienia, zamknięcie jednego ze studiów deweloperskich i zredukowanie etatów w innych studiach”.

Wówczas dowiedzieliśmy się o redukcji ogólnego zatrudnienia o około 8 procent (co przekłada się na 900 osób), a także całkowitym zamknięciu London Studios. Teraz okazuje się, że to jednak nie wszystko. Kolejne oświadczenie zostało bowiem opublikowane przez szefa PlayStation Studios, Hermena Hulsta.

Zwolnienia w Naughty Dog i Insomniac. Nieciekawa sytuacja w Sony

Zwolnienia w Naughty Dog i Insomniac Games

Z komunikatu wynika, że z pracą musieli pożegnać się również niektórzy pracownicy Naughty Dog, Insomniac Games oraz Guerrilla Games. Czytamy:

Naszym celem w PlayStation Studios zawsze było tworzenie najlepszych gier dla fanów PlayStation, a nasza globalna społeczność studiów reprezentuje jedne z najbardziej kreatywnych i utalentowanych zespołów w branży gier.

PlayStation 5 jest w czwartym roku i jesteśmy na etapie, w którym musimy cofnąć się i spojrzeć na potrzeby naszej firmy.

Jednocześnie nasza branża doświadcza ciągłych i fundamentalnych zmian, które wpływają na to, jak wszyscy tworzymy gry i w nie gramy.

Dostarczanie wciągających, opartych na narracji historii, z których słynie PlayStation Studios, przy zachowaniu jakości, do której aspirujemy, wymaga ponownej oceny sposobu, w jaki działamy.

Dostarczanie i utrzymywanie społecznościowych, sieciowych doświadczeń - pozwalających graczom PlayStation odkrywać nasze światy na różne sposoby - a także uruchamianie gier na dodatkowych urządzeniach, takich jak PC i urządzenia mobilne, wymaga innego podejścia i innych zasobów.

Aby sprostać tym wyzwaniom, PlayStation Studios musiało się rozwinąć. Przyciągnęliśmy do naszej rodziny genialne i odnoszące sukcesy studia. Zainwestowaliśmy w nowe technologie i partnerstwa. Rekrutowaliśmy talenty z całej naszej branży i spoza niej.

Ale sam wzrost nie jest naszą ambicją. PlayStation Studios jest zaangażowane w ciągłe odkrywanie sposobów współpracy; współpracując i łącząc nasze wysiłki, aby zapewnić, że jesteśmy w stanie tworzyć gry, które przesuwają granice gry i dostarczają to, czego od nas oczekujesz.

GramTV przedstawia:

Co ważniejsze, Hulst wspomina o tym, iż niektóre z projektów opracowywanych przez wewnętrzne zespoły PlayStation Studios nie będą kontynuowane:

Przyjrzeliśmy się naszym studiom i portfolio, oceniając projekty na różnych etapach rozwoju i zdecydowaliśmy, że niektóre z tych projektów nie będą kontynuowane.

Chcę jasno powiedzieć, że decyzja o zaprzestaniu prac nad tymi projektami nie jest odzwierciedleniem talentu lub pasji członków zespołu.

Naszą filozofią zawsze było pozwalanie na kreatywne eksperymenty. Czasami świetne pomysły nie stają się świetnymi grami. Czasami projekt jest rozpoczynany z najlepszymi intencjami, zanim zmiany na rynku lub w branży spowodują zmianę planu.

Jestem głęboko zasmucony widząc, jak utalentowane osoby opuszczają firmę. Mam wiele podziwu, uznania i szacunku dla ich pracy.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!