Przedstawiciele japońskiej korporacji Sony Interactive Entertainment poinformowali o zakupieniu studia Bungie – znanego przede wszystkim z popularnej serii pierwszoosobowych strzelanek Destiny – za 3,6 miliarda dolarów. Wiemy już, że (podajemy za serwisem gamesindustry.biz) studio pozostanie niezależną filią SIE, zaś obecny zarząd razem z prezesem nie zmienią swoich stanowisk czy też zespołów. Oprócz tego japoński gigant branżowy zapewnił, że Bungie pozostanie studiem multiplatformowym z możliwością samodzielnej publikacji i dotarcia do graczy gdziekolwiek zdecydują się grać.
Na oficjalnym blogu PlayStation pojawiło się już oficjalne ogłoszenie, w którym znajdziemy wypowiedzi dyrektora generalnego Sony Interactive Entertainment, Jima Ryana, a także przedstawiciela PlayStation Studios, Hermena Hulsta oraz CEO studia Bungie, Pete’a Parsonsa. Wszyscy wyrazili swoje podekscytowanie tak ważną zmianą – poniżej możecie znaleźć fragmenty ich wypowiedzi. Zespół zamierza kontynuować rozwijanie gry Destiny 2 oraz jej marki, a także kontynuować prace nad zupełnie nowym IP.
Bungie tworzy gry społecznościowe z wyjątkową technologią, która zapewnia wspaniałe doświadczenie. Zespół jest również niezwykle oddany swojej społeczności, dlatego wszyscy w PlayStation oraz PlayStation Studios są niezwykle podekscytowani tym, czym będziemy mogli się z nimi podzielić oraz czego się od nich nauczymy. (...) Jesteśmy gotowi powitać Bungie w swoich szeregach i wspierać, podczas gdy studio będzie się rozwijać, i nie możemy się doczekać, jak będzie wyglądała przyszłość tego świetnego zespołu. (Hermen Hulst, szef PlayStation Studios)
Znaleźliśmy w Sony partnera, który będzie nas wspierać we wszystkim, a także podzielać naszą wizję tego, jak tworzyć rozrywkę dla generacji przy zachowaniu niezależnej kreatywności, która drzemie w sercu Bungie. Podobnie jak my, Sony wierzy w to, że gry oraz ich światy są jedynie początkiem tego, czym mogą stać się nasze IP. Mamy wspólne marzenie tworzenia i rozwijania kultowych marek łączących graczy na całym świecie, ludzi z różnych generacji oraz fanów na różnych platformach i rozrywkowych medium. (Pete Parsons, CEO studia Bungie)