STALKER 2 z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi. Są zaskakująco niskie

Radosław Krajewski
2024/11/02 13:00
5
0

Na Steam została zaktualizowana karta STALKER 2: Heart of Chornobyl o oficjalne wymagania sprzętowe nadchodzącej gry GSC Game World.

Nareszcie nadszedł miesiąc długo wyczekiwanej premiery gry STALKER 2: Heart of Chornobyl. Produkcja została zapowiedziana jeszcze w 2018 roku i od tego czasu kilkukrotnie przekładano datę debiutu. GSC Game World jest jednak pewne obecnie wyznaczonej daty i najwyraźniej nic nie stanie na przeszkodzie, aby gra w końcu pojawiła się na rynku. Niedawno deweloperzy przyznali, że gra nawet na konsolach Xbox będzie obsługiwać mody, więc gracze będą mogli wypróbować również fanowskie projekty w trakcie, jak i po przejściu kampanii. Teraz twórcy zaprezentowali oficjalne wymagania sprzętowe, które są zaskakujące niskie, jak na grę, która zdaje się, będzie mogła przetestować moc nie tylko Xboxa Series X, ale również obecnych pecetów.

STALKER 2: Heart of Chornobyl

Produkcja ruszy na większości posiadanych przez graczy komputerów i do uruchomienia będzie wymagać procesora sprzed siedmiu lat, jak również tylko 8 GB ramu, czy kartę graficzną GeForce GTX 1060 z 6GB ramu.

GramTV przedstawia:

Nieco lepszy komputer będzie wymagany, aby spełnić rekomendowaną specyfikację techniczną. Do komfortowego grania w STALKER-a 2 będzie trzeba posiadać komputer z Intel Core i7-9700K, 16 GB ramu oraz karta graficzna GeForce RTX 2070 Super 8GB lub GeForce GTX 1080 Ti z 11 GB. Niestety GSC Game World nie podało, na jakich ustawieniach będziemy mogli zagrać w grę z takim komputerem. Poniżej znajdziecie pełną specyfikację sprzętową.

STALKER 2: Heart of Chornobyl – wymagania sprzętowe

Minimalne:

  • System: Windows 10, Windows 11
  • Procesor: AMD Ryzen 5 1600X / Intel Core i5-7600K
  • Ram: 8 GB
  • Karta graficzna: AMD Radeon RX 580 8GB / NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
  • Miejsce na dysku: 150 GB
  • Dysk: SSD

Rekomendowane:

  • System: Windows 10, Windows 11
  • Procesor: AMD Ryzen 7 3700X / Intel Core i7-9700K
  • Ram: 16 GB
  • Karta graficzna: AMD Radeon RX 5700 XT 8GB / NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER 8GB / NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti 11GB
  • Miejsce na dysku: 150 GB
  • Dysk: SSD

Na koniec przypominamy, że STALKER 2: Heart of Chornobyl zadebiutuje 20 listopada 2024 roku. Produkcja powstaje z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach Xbox Series X/S. W dniu premiery tytuł trafi również do usługi PC Game Pass i Xbox Game Pass.

Komentarze
5
dariuszp
Gramowicz
03/11/2024 14:01
koNraDM4 napisał:

Oczywiście pojęcie "grafika" jest baaardzo szerokie ale jednak uważam, że część gier nie odniosłaby takiego sukcesu gdyby zdecydowano się na inny styl graficzny, paletę barw czy efekty.

Ja to widzę tak. Grafika może ulepszyć dobrą grę ale nie ulepszy złej gry. Znam dużo gier które na premierę zachwycały grafiką jak The Order 1886 ale ani nie zapadły mi w pamięć ani ich dobrze nie wspominam ani nie wracam do nich bo po prostu to są kiepskie gry.

A takie Dwarf Fortress bardzo chętnie odpalam kiedy mnie najdzie ochota na colony sima. Bo z nowych colony simów mało która gra dorasta do pięt tej grze.

koNraDM4
Gramowicz
03/11/2024 01:05
dariuszp napisał:

Zresztą ludzie tak naprawdę mają gdzieś grafikę. Taki Minecraft zarobił więcej niż większość gier jakie mamy na rynku a wszystko tam jest szare, bure i kwadratowe. 

Chyba na texture packu grałeś :D

Ale generalnie do MC jest masa właśnie textur packów, shaderów czy całych modów na podkręcenie grafiki. Na rynku też jest trochę gier idących w tą stronę ale podchodzących do spraw graficznych od innej strony niż Mojang tyle, że Mojang ma tę jedną cechę, którą niekoniecznie mają inne studia - spójność wizji. Kiedy pojawia się nowy blok czy mob to gracze tej gry mogą z łatwością rozpoznać, że to właśnie jest dzieło Mojangu i tutaj się przede wszystkim wyłamują konie, na które pomysł został zaczerpnięty od twórcy moda i przeniesiono je mniej więcej w oryginalnej postaci.

Sam osobiście uważam że to mocno zależy od gry, w strzelankach grafika dużo bardziej potrafi mnie kłuć w oczy niż w strategiach (zakładamy oczywiście, że wizja jest spójna, a tekstury się nie rozjeżdżają), ot w dynamicznych grach dużo przyjemniej mi się podziwia rozwałkę niż w tych bardziej statycznych. 

Jeszcze inaczej to wygląda np. w City Builderach gdzie twórcy najczęściej obierają dwie odmienne drogi - jest Cities Skylines gdzie miasta potrafią wyglądać naprawdę ładnie ale dopiero druga część po aktualizacjach zaczęła być jakoś bardziej wymagająca gameplayowo (jedynka to raczej jak sprawia problemy to wynikają ze złego projektu jak np. tylko jeden wjazd i wyjazd ze stacji co z automatu powoduje ogromne korki przy stacjach towarowych). Jest też Workers & Resources: Soviet Republic gdzie aby postawić pierwsze miasto i nie upaść jako nowa SR to trzeba myśleć i uczyć się na bieżąco, a i to nie gwarantuje sukcesu jeśli włączyliśmy wszystkie utrudnienia, styl jest tu spójny ale nigdy nie nazwałbym tej gry ładną ale za to piekielnie wymagającą za co ją uwielbiam.

Mamy też wyścigi gdzie raczej przy dzisiejszej konkurencji nie wystarczy tylko zrobić satysfakcjonującego modelu jazdy i postarać się o porządne zrobienie udźwiękowienia. Co prawda ze względu na charakter tych gier to grafika może być mocno podkręcona (zamknięta lokacja w większości) ale styl grafiki już może być problemem jak w NFS: Unbound gdzie wielu graczy kręciło nosem przy tych kreskówkowych efektach (choć o ile mi wiadomo da się je wyłączyć).

Sam osobiście grałem też w CP2077 jeszcze na premierę na bardzo starej konfiguracji (między innymi gtx970) i wróciłem sobie niedawno po zaktualizowaniu sprzętu. Teoretycznie ta gra ma nadal ten sam styl ale po odpaleniu większości ustawień na maxa i włączeniu RT to można powiedzieć, że byłem oczarowany (między innymi usunięciem większości błędów graficznych ale jednak :D) ale i tak musiałem czekać do następnego patcha bo w moim przypadku DLSS robił dziwne akcje i grafika wyglądała jakby Claude Monet osobiście mi na bieżąco malował różne elementy otoczenia za pomocą dotknięć pędzlem pozostawiając kropki w różnych kolorach :D 

Jednakże po jednym z ostatnich patchy do tej gry problem zniknął.

Oczywiście pojęcie "grafika" jest baaardzo szerokie ale jednak uważam, że część gier nie odniosłaby takiego sukcesu gdyby zdecydowano się na inny styl graficzny, paletę barw czy efekty.

dariuszp
Gramowicz
02/11/2024 23:27
JakiśNick napisał:

Gra wygląda wystarczająco dobrze dla 90% graczy. Wolę to niż takiego alana wake 2 który wygląda niewiele lepiej niż 1 a zamula nawet na 3070. Ten sam problem z silent hill 2 które wygląda gorzej od 10 letniego wiedźmina 3 a ledwie zipie w 50fps na 3070...

dariuszp napisał:

Wystarczy popatrzeć na materiały promocyjne. Gra wygląda jak sprzed kilku lat. Więc ma też odpowiednie wymagania.

Ja nie krytykuję grafiki. Po prostu stwierdzam fakt że gra nie wygląda jak dzisiejsze gry z górnej półki budżetowej. 

Zresztą ludzie tak naprawdę mają gdzieś grafikę. Taki Minecraft zarobił więcej niż większość gier jakie mamy na rynku a wszystko tam jest szare, bure i kwadratowe. 




Trwa Wczytywanie