STALKER 2 zaliczył graficzny downgrade? Twórcy odpowiadają i uspokajają graczy

Mikołaj Ciesielski
2023/09/05 12:35
6
0

GSC Game World zamierza poświęcić najbliższe miesiące na dopracowanie oprawy wizualnej i innych elementów gry STALKER 2.

W zeszłym miesiącu poinformowano, że na premierę gry STALKER 2 będzie trzeba poczekać do 2024 roku. W trakcie targów gamescom 2023 zaprezentowano natomiast nowy gameplay trailer z nadchodzącej produkcji studia GSC Game World. Wspomniany zwiastun wywołał poruszenie wśród graczy, którzy narzekali na spory downgrade graficzny względem poprzednich materiałów promocyjnych. Użytkownicy najwyraźniej nie mają jednak powodów do obaw. Deweloperzy zapewniają bowiem, że zamierzają dopracować oprawę wizualną gry STALKER 2.

STALKER 2 zaliczył graficzny downgrade? Twórcy odpowiadają i uspokajają graczy

STALKER 2 ma prezentować się lepiej w dniu premiery. GSC Game World dąży do poziomu prezentowanego na materiałach z 2021 roku

Powyższą informację w rozmowie z IGN przekazał Zakhar Bocharov, czyli menedżer ds. PR z GSC Game World. Przedstawiciel ukraińskiego studia poinformował, że STALKER 2 jest już w pełni ukończony, a deweloperzy skupiają się obecnie na dopracowywaniu poszczególnych elementów, w tym także oprawy wizualnej.

GramTV przedstawia:

GSC Game World wierzy, że jest w stanie zrealizować swoje ambicje i pokazać światu, do czego naprawdę są zdolni. Studio dąży bowiem do tego, by w dniu premiery STALKER 2 prezentował się jak na materiałach promocyjnych z 2021 roku. Bocharov nie wyklucza jednak, że po drodze mogą pojawić się „pewne przeszkody”.

Na koniec przypomnijmy, że STALKER 2 zmierza na komputery osobiste oraz konsole Xbox Series X/S. Produkcja studia GSC Game World ma ukazać się na rynku w pierwszym kwartale 2024 roku. Dokładna data premiery gry nie jest jednak znana. Warto natomiast pamiętać, że gra w dniu swojego debiutu trafi również do usługi Xbox Game Pass.

Komentarze
6
Yarod
Gramowicz
05/09/2023 20:08
Nogradis napisał:

Myślę, że każdy, kto grał w którąkolwiek z poprzednich części STALKERA, czy modyfikacje na nich oparte, zgodzi się, iż tak naprawdę najważniejsze jest, żeby gra nie wywalała się do pulpitu w losowych momentach psując przy tym pliki zapisu (niekiedy wszystkie jednocześnie) w nieodwracalny sposób. 

Yarod napisał:

Pomijam fakt, że fanów,  którzy ostatnią dekadę plus zagrywali się w mniej lub bardziej udane produkcje na starym xray engine, ma to znaczenie co najmniej drugorzędne. W tym unwersum najważniejszy jest klimat - oraz mechaniki survivalowe ale to już bardziej dla wyjadaczy. 

heh, to też prawda, szczególnie to pierwsze - z drugim nie miałem nigdy problemu. Najstabilniejszy był bodaj Anomalny na zmodyfikowanym x-ray64

Nogradis
Gramowicz
05/09/2023 19:17
Yarod napisał:

Pomijam fakt, że fanów,  którzy ostatnią dekadę plus zagrywali się w mniej lub bardziej udane produkcje na starym xray engine, ma to znaczenie co najmniej drugorzędne. W tym unwersum najważniejszy jest klimat - oraz mechaniki survivalowe ale to już bardziej dla wyjadaczy. 

Myślę, że każdy, kto grał w którąkolwiek z poprzednich części STALKERA, czy modyfikacje na nich oparte, zgodzi się, iż tak naprawdę najważniejsze jest, żeby gra nie wywalała się do pulpitu w losowych momentach psując przy tym pliki zapisu (niekiedy wszystkie jednocześnie) w nieodwracalny sposób. 

Fun_g_1_2_3
Gramowicz
05/09/2023 19:03

Mnie to tam szczególnie nie przeszkadza taki downgrade graficzny. STALKER nigdy nie był ani piękny, ani dynamiczny, ale za to klimatyczny.




Trwa Wczytywanie