Bethesda Softworks udostępniła kolejny odcinek z serii Do Gwiazd – razem z nim w sieci pojawiły się kolejne grafiki koncepcyjne z gry Starfield.
Przedstawiciele studia Bethesda Softworks udostępnili kolejny – trzeci – odcinek z serii Do Gwiazd na temat gry Starfield. Tym razem możemy usłyszeć co nieco o muzyce w produkcji; stąd tytuł Dźwięk przyrody. Materiał koncentruje się na oprawie dźwiękowej, a sam epizod prowadzą Mark Lampert, czyli dyrektor ds. dźwięku w Bethesda Game Studios oraz Inon Zur, czyli kompozytor muzyki.
Lampert ujawnił szczegóły na temat muzycznego motywu przewodniego Starfielda:
To chyba powiedział Frank Zappa [amerykański muzyk rockowy – przyp. red.], że najważniejsza w dziele jest rama (...). Główny motyw muzyczny w każdej z naszych gier jest właśnie taką ramą. Zawsze staramy się wplatać go wszędzie, gdzie to tylko możliwe. Kiedy gracz osiąga kolejny poziom, kiedy odgrywa nową lokację – zawsze powracamy do tego utworu i w jakiś sposób wykorzystujemy w takich momentach jego melodię.
Obaj panowie podzielili się również największym wyzwaniem, z jakim mierzą się podczas komponowania muzyki do Starfielda:
Zur: Największym wyzwaniem jest stworzenie kluczowego motywu.
Lampert: Czuję ogromną ulgę, gdy wreszcie uda nam się opracować główny motyw, ponieważ reszta to kwestia iteracji, ale właściwie napisze się sama.
GramTV przedstawia:
Warto też wspomnieć o wypowiedzi, gdzie pojawiły się informacje odnośnie do tego, co właściwie wyróżnia muzykę w grze:
Możesz wskoczyć do gry i podążać za głównym zadaniem, głównym wątkiem fabularnym, przez co odwiedzasz kolejne miejsca. Gra ma tendencję do odtwarzania właściwiej zmiany akordu we właściwym czasie i wielokrotnie dzieje się to przypadkowo. Spoglądasz na dolinę w odpowiedniej chwili i wtedy właśnie muzyka się zmienia – takie chwile wydają się oskryptowane, choć nie są.
Jeśli natomiast chodzi o nowe grafiki koncepcyjne, możecie zobaczyć je poniżej:
Wczytywanie ramki mediów.
Wczytywanie ramki mediów.
Przypomnijmy jeszcze na koniec, że Starfield ma zadebiutować na rynku 11 listopada 2022 roku na komputerach osobistych i konsolach Xbox Series X/S. Gra nie zadebiutuje w przyszłości na konsoli nowej generacji Sony, czyli PlayStation 5.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!
Jak sobie wygooglujecie concept arty z Fallout 76 to też zobaczycie ładne obrazki.
A jaka gra była każdy pamięta.
GThoro
Gramowicz
27/04/2022 09:11
Tylko co tam robią dwie grafiki z Fallouta 4? :U
Gregario
Gramowicz
27/04/2022 05:36
Mam słabość do grafik koncepcyjnych, więc nie mogłem przegapić takiej okazji :) Muzyka wydaje się być OK, chociaż jak na filmik o muzyce trochę za dużo jest w nim gadania.