Nawet jeśli usługi abonamentowe są coraz popularniejsze wśród graczy, to wciąż są tylko kroplą w morzu przychodów w branży. Z najnowszego raportu wynika, że subskrypcje na gry z Ameryki i Europy przynoszą jedynie około 3,7 miliarda dolarów, czyli 4% wszystkich przychodów generowanych przez wydawców. Jest to zupełnie odwrotna sytuacja niż w branży muzycznej, gdzie to usługi streamingowe odpowiadają za lwią cześć generowanych przychodów.
Z raportu wynika też, że w niszy najwygodniej rozsiadł się na razie Microsoft ze swoim Xbox Game Pass. Gigant z Redmond kontroluje około 60% rynku. Sądząc po zapowiedziach przebudowanego PlayStation Plus, raczej nie ma co liczyć na nagłą rewolucję, ale skoro Sony podjęło rękawicę, to z pewnością będzie warto powrócić do dzisiejszego raportu za kilka lat.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!