Subskrypcje na gry to wciąż nisza, ale Xbox Game Pass ją zdominował

LM
2022/03/31 16:04
0
0

Gracze wciąż wolą kupować produkty “na stałe”, zamiast sięgać po usługi abonamentowe.

Subskrypcje na gry to wciąż nisza, ale Xbox Game Pass ją zdominował

Nawet jeśli usługi abonamentowe są coraz popularniejsze wśród graczy, to wciąż są tylko kroplą w morzu przychodów w branży. Z najnowszego raportu wynika, że subskrypcje na gry z Ameryki i Europy przynoszą jedynie około 3,7 miliarda dolarów, czyli 4% wszystkich przychodów generowanych przez wydawców. Jest to zupełnie odwrotna sytuacja niż w branży muzycznej, gdzie to usługi streamingowe odpowiadają za lwią cześć generowanych przychodów.

Z raportu wynika też, że w niszy najwygodniej rozsiadł się na razie Microsoft ze swoim Xbox Game Pass. Gigant z Redmond kontroluje około 60% rynku. Sądząc po zapowiedziach przebudowanego PlayStation Plus, raczej nie ma co liczyć na nagłą rewolucję, ale skoro Sony podjęło rękawicę, to z pewnością będzie warto powrócić do dzisiejszego raportu za kilka lat.

GramTV przedstawia:

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!