Szef Xboxa: "Podejmowałem jedne z najgorszych decyzji"

Jakub Piwoński
2024/09/03 13:00
1
0

Szef Xboxa, Phil Spencer, opowiada o kilku błędach jakie popełnił na przestrzeni lat. Dotyczą m.in. gry Destiny i Guitar Hero.

Szef Xboxa, Phil Spencer, kaja się w jednym z ostatnich wywiadów. Przyznaje, że podjął kilka błędnych decyzji, rezygnując z niektórych z największych serii gier, takich jak Destiny od Bungie i Guitar Hero od Harmonix. W czym rzecz?

Destiny 2
Destiny 2

Phil Spencer przyznaje, że mylił się w stosunku do Destiny

W wywiadzie udzielonym podczas PAX West (coroczna impreza gamingowa) Spencer wspomniał o swoich emocjach związanych ze strzelanką Destiny, która ewidentnie “nie zaiskrzyła” w jego rękach. Gra początkowo nie zrobiła na nim wrażenia, choć później docenił jej wartość po wydaniu pierwszego rozszerzenia. Szef Xboxa przyznał także, że miał wątpliwości co do ewentualnego sukcesu Guitar Hero, kiedy po raz pierwszy przedstawiono mu pomysł na grę muzyczną. Jego ocena, jak wiadomo, okazała się błędna. „Odpuściłem niektóre z najgorszych… na przykład podjąłem niektóre z najgorszych decyzji dotyczących wyboru gry” – mówi Spencer.

W rezultacie Destiny i Gutar Hero zostały wydane przez Activision (kolejno w 2014 i 2005). Przypomnijmy, że przejęcie wytwórni przez Microsoft nastąpiło dopiero w 2022 roku, za kilkadziesiąt milionów dolarów. Mimo tych pomyłek, Spencer stara się patrzeć w przyszłość, doceniając to, co osiągnęły zespoły deweloperskie. „Nie jestem typem osoby, która żałuje… staram się patrzeć w przyszłość i być pozytywnie nastawionym do rzeczy, które robimy”, wyjaśnia.

GramTV przedstawia:

W wywiadzie Phil Spencer odniósł się także do zapowiadanej na grudzień tego roku głośnej premiery gry Indiana Jones i Wielki Krąg. Potwierdził, że ten ekskluzywny tytuł na Xbox pojawi się także na PS5, już w pierwszym kwartale 2025. Spencer podkreślił, że Xbox to „biznes”, który musi sprostać wysokim oczekiwaniom jakości.

Komentarze
1
dariuszp
Gramowicz
03/09/2024 17:36

Tych decyzji chyba jest więcej biorąc pod uwagę że nie potrafią zrobić jednej dobrej gry od dłuższego czasu.