Teraz to skalperzy mają problem. Nerwowo pozbywają się zapasów PlayStation 5

Krzysztof Żołyński
2023/04/24 08:40
6
1

Skalperzy maja problemy z wyprzedawaniem swoich zapasów konsol PlayStation 5.

Z pewnością pamiętacie czasy – w szczycie kryzysu łańcucha dostaw, niedoboru elektroniki i pandemii – kiedy skalperzy wykupowali całe dostawy konsol PlayStation 5 (i nie tylko) i odsprzedawali je później za nieprzyzwoicie wysokie ceny. Przez ich działanie konsole PlayStation 5 były prawie niemożliwe do znalezienia bez wydawania fortuny na serwisach aukcyjnych. Teraz sytuacja się odwraca i to skalperzy są w opałach, ponieważ ich zapasy konsol są wciąż spore, a tymczasem dostępność w normalnych cenach jest w tej chwili bezproblemowa. Mało tego, pojawiają się promocje, pozwalające kupić ten sprzęt poniżej ceny sugerowanej. Zachłanni kupcy muszą teraz nerwowo wyprzedawać swoje zapasy, często sporo poniżej kosztu zakupu.

Teraz to skalperzy mają problem. Nerwowo pozbywają się zapasów PlayStation 5

Skalperzy bez skrupułów kupowali konsole w tysiącach, aby sprzedawać je po znacznie zawyżonych cenach. Takie praktyki trwały w najlepsze do początku 2021 r., ale sytuacja zaczynała się normować. Na początku 2022 roku Sony ogłosiło, że zakup najnowszej konsoli powinien być znacznie łatwiejszy dzięki zwiększonym dostawom.
Wystarczy spojrzeć na eBay, aby zobaczyć, że czasy, kiedy PlayStation 5 mogło kosztować ponad 1500 USD, już dawno minęły. Większość nowych modeli kosztuje od 450 do 499 USD, podczas gdy wiele aukcji zaczyna się od zaledwie 380 USD. Maszyny używane są jeszcze tańsze. Sytuacja skalperów może się jeszcze pogorszyć, jeśli doniesienia o wprowadzeniu przez Sony PS5 Pro w przyszłym roku okażą się prawdziwe.

Skalperzy maja problemy z wyprzedawaniem swoich zapasów konsol PlayStation 5

W sieci aż huczy od prześmiewczych komentarzy pod adresem skalperów. Można je wszystkie podsumować staropolskim „A dobrze wam tak!”.

GramTV przedstawia:

Komentarze
6
rafix90
Gramowicz
24/04/2023 21:00

Ja jestem fanem ps5 i Xbox bo ma pady fajne ale chciałbym żeby było więcej możliwości na ps5 lub ps6 albo na nowy Xbox czekam ale to dopiero początek 2026 lub 2030 będzie coś nowego z Xbox bo ps10 to będzie new pozdrawiam wszystkich serdecznie 

Xeoo
Gramowicz
24/04/2023 11:38
wolff01 napisał:

Problem był trochę inny - to było już ładnych parę lat temu wiec nie pamiętam szczegółów, ale zdajsie był taki problem że Blizzard celowo obniżał % szansę na zdobycie unikatowych przedmiotów, żeby podbić ich ceny. Ja grałem jako piknik, ale byli tacy co wykazywali na forach jak niskie są drop rate przedmiotów (wykazywali to np. pokazując grind na tych specjalnych post-gamowych lochach), zresztą był to jeden z najczęściej powtarzajacych się zarzutów do gry zanim tego nie poprawili. I niestety nie jest to wyssane z palca, bo mniej wiecej wtedy w Blizzard zaczęły się dziać niedobre rzeczy po kilku latach od przejęcia ich przez Activision... 

Xeoo napisał:

Byłem jedną z takich osób. Ja ciągle nie rozumiem co ludzi w tym systemie tak bardzo bolało? Fakt że blizz zgarniał jakiś tam procent? Przynajmniej zapewnialo to bezpieczństwo tranzakcji którego nie ma się kupując sprzęt w diablo 2 na szemranych stronkach i manualnie przekazując itemy...

Sęk w tym że ludzie którzy rbili inferno (a tylko z teo się zarabiało) Nie korzystali z unikatów bo były zwyczajnie złe (np bronie nie mogły mieć +%dmg) więc żółte i niebieskie przedmioty były lepsze.

Sprzedawało się głównie pospolite przedmioty byle tylko miały +all ress bo to było wymagane by na inferno grać. Cała wina została zrzucona na nieszczęsny ah a prawda jest taka że poprostu zawalili sprawę z poziomem trudności i itemizacją. Usunięcie  real money AH nic w kwestii inferno nie zmieniło

i jakiś czas później i tak blizz musiał kompletnie przeprojektować system przedmiotów i zmniejszyć poziom trudności pierwszych aktów inferno.

wolff01
Gramowicz
24/04/2023 11:20
Xeoo napisał:

Byłem jedną z takich osób. Ja ciągle nie rozumiem co ludzi w tym systemie tak bardzo bolało? Fakt że blizz zgarniał jakiś tam procent? Przynajmniej zapewnialo to bezpieczństwo tranzakcji którego nie ma się kupując sprzęt w diablo 2 na szemranych stronkach i manualnie przekazując itemy...

Problem był trochę inny - to było już ładnych parę lat temu wiec nie pamiętam szczegółów, ale zdajsie był taki problem że Blizzard celowo obniżał % szansę na zdobycie unikatowych przedmiotów, żeby podbić ich ceny. Ja grałem jako piknik, ale byli tacy co wykazywali na forach jak niskie są drop rate przedmiotów (wykazywali to np. pokazując grind na tych specjalnych post-gamowych lochach), zresztą był to jeden z najczęściej powtarzajacych się zarzutów do gry zanim tego nie poprawili. I niestety nie jest to wyssane z palca, bo mniej wiecej wtedy w Blizzard zaczęły się dziać niedobre rzeczy po kilku latach od przejęcia ich przez Activision... 




Trwa Wczytywanie