Testerzy Assassin’s Creed Shadows spowodowali ważną zmianę. Dyrektor wypowiedział się o parkourze

Mikołaj Berlik
2025/04/02 14:10
6
0

Dlaczego w grze możemy znaleźć żółtą farbę?

Na temat Assassin’s Creed Shadows pojawia się ostatnio wiele informacji, a to ze względu na niedawną premierę gry. Dzisiaj informowaliśmy o darmowym legendarnym wierzchowcu do znalezienia, a wcześniej dowiedzieliśmy się świetnym wyniku najnowszego projektu Ubisoftu. Dyrektor kreatywny udzielił kolejnego wywiadu, tym razem poruszając temat parkoura.

Assassin’s Creed Shadows
Assassin’s Creed Shadows

Assassin’s Creed Shadows - wywiad z Jonathanem Dumontem

W wywiadzie z serwisem GamesRadar Jonathan Dumont wypowiedział się na temat użycia żółtej farby w niektórych miejscach w Assassin’s Creed Shadows. Zostało to wykonane, aby gracze łatwiej mogli zorientować się, gdzie znajdują się krawędzie możliwe do złapania przez naszą postać. Dumont ujawnił, że podczas wcześniejszych etapów rozwoju takie zaznaczenie nie było obecne, przez co testerzy nie orientowali się dobrze w tym elemencie.

Cóż, nie mieliśmy tego (żółtej farby), dopóki gracze naprawdę nie mieli trudności w testach gry, aby znaleźć swoją ścieżkę podczas angażowania się w ukryte szlaki. Środowisko jest bujne i pełne, a danie odrobiny wskazówek.

Przypomnijmy, że Assassin’s Creed Shadows po raz ostatni zostało opóźnione właśnie ze względu na chęć dopracowania wszystkich elementów, w tym także systemu parkoura. W zeszłym miesiącu dyrektor podzielił się szczegółami na ten temat.

Zasadniczo staraliśmy się stworzyć najbardziej dopracowaną grę, jaką [możemy]. ...nasza gra już była już gotowa, więc po prostu upewniliśmy się, że nie mamy błędów i że doświadczenie jest wystarczająco dobre dla ludzi.

GramTV przedstawia:

Assassin’s Creed Shadows jest dostępne na PC, Xbox Series X/S i PlayStation 5.

Komentarze
6
dariuszp
Gramowicz
03/04/2025 17:51
koNraDM4 napisał:

Widziałem ze dwa materiały z tej gry, które nie będę ukrywał miały ją z pewnością ośmieszyć - na pierwszym była pogoń za jakimś NPC, jeśli nasza postać stanęła to NPC też po chwili się zatrzymywał i czekał na nas by przypadkiem nie uciec od własnej śmierci.

Drugi z kolei przedstawiał wysadzanie statku, który nie wybuchł póki nie skoczyliśmy do wody. Tutaj jednak muszę przyznać, że to prawdopodobnie było spowodowane tym, że po zetknięciu z wodą odpalała się cutscenka więc pewnie skrypty czekały na moment skoku do wody.

Wiesz, ja zawsze mówiłem że uwielbiam klimaty feudalnej Japonii, Ghost of Tsushima bardzo lubię mimo że ma sporo wspólnego z grami Ubisoftu (tylko robi to lepiej). Ale... w starych AC jeżeli uciekałem i wspiąłem się na dach to przeciwnicy za mną gonili. Jedyny sposób by ich zgubić to było przerwać kontakt wzrokowy i się ukryć.

Patrząc czy to jest gra w którą bym zagrał (nie jest) wszedłem na streamy które się działy dzień przed premierą i w dniu premiery i niektórzy co mieli sceptyczne podejście do gier Ubisoftu np. eksperymentowali właśnie jak z tym uciekaniem które opisujesz.

W tej grze aspekt uciekania nawet usprawnili. Bo samo schowanie się już nie wystarcza bo np. jeżeli jest siano w pobliżu to żołnierz podejdzie i dźgnie je szukając Cię. Tak samo mogą przeszukiwać krzaki mimo że nadal to jest absurdalne bo jesteś w pełni widoczny ale oni Cię nie widza dopóki nie są dosłownie przed Tobą. Ale to lepsze niż to co było.

ALE radość że COŚ poprawili została zmieciona faktem że... możesz po prostu wspiąć się na dach. Dach jest w 100% bezpieczny. Zawsze. Nikt nigdy nie wchodzi w tej grze na dach oprócz Ciebie. A jak Cię chwile przeciwnicy nie widzą to się uspokajają i koniec.

I jest to tak absurdalne że możesz wybić cały zamek po prostu skacząc z dachu i kogoś zabijając, uciekając na ten sam dach i jak tylko NPC się poddadzą, skoczyć między nich, zabić i od razu się wspiąć. I tak w kółko.

Przecież to jest tak głupie że aż śmieszne. Zwłaszcza jeżeli dach na który uciekasz to jedyny dach w okolicy.

Yarod
Gramowicz
03/04/2025 15:43
koNraDM4 napisał:

Widziałem ze dwa materiały z tej gry, które nie będę ukrywał miały ją z pewnością ośmieszyć - na pierwszym była pogoń za jakimś NPC, jeśli nasza postać stanęła to NPC też po chwili się zatrzymywał i czekał na nas by przypadkiem nie uciec od własnej śmierci.

Drugi z kolei przedstawiał wysadzanie statku, który nie wybuchł póki nie skoczyliśmy do wody. Tutaj jednak muszę przyznać, że to prawdopodobnie było spowodowane tym, że po zetknięciu z wodą odpalała się cutscenka więc pewnie skrypty czekały na moment skoku do wody.

dariuszp napisał:

Żółta farba to fix na problem którego nie powinno być.

Jakoś wiele poprzednich gier ich nie potrzebowało. Zresztą żółta farba to plaga w nowych grach.

Z tego co widziałem prezentacje, zrezygnowali z idiotycznego systemu z ostatnich gier gdzie można było się wspinać po każdej powierzchni bez żadnego sprzętu. Nawet po gładkiej ścianie.

Ale jeżeli ktoś nie można rozpoznać powierzchni która na pierwszy rzut oka wygląda na taką która ma uchwyty by się wspiąć to coś jest jednak nie tak z designem mapy. Ale zamiast to poprawić prościej było dać wszędzie idiotyczną żółtą farbę.

Serio, Ubisoft się uwstecznia. Zasłynęli z gry w której się skradasz, wspinasz i w której przeprowadzasz zabójstwa z ukrycia. I w zasadzie żadna z tych mechanik nie działa prawidlowo albo jest słabej jakości.

Do tego stopnia że teraz w ustawieniach ich gry jest opcja która mówi że jeżeli wbijesz komuś sztylet w czaszkę tak se mu drugim uchem wyjdzie to faktycznie powinno to zabić przeciwnika. Co jest konieczne bo kiedyś tak to działało ale dodali bezsensowne mechaniki RPG nie robiąc z tej gry RPG i teraz z uwagi na bezsensowne poziomy zabójstwa nie zawsze działają.

To z tym uciekaniem widziałem i jak to mawia się w rejonow z których pochodze: "parskłem". Serio, ta gra jest tak straszna że momentami śmieszna. I jak.to rzekł przedmowca, ubi zrobil grę dla wszystkich. W tym dla kompletnych idiotów wg zasady maksymalizacji zysków od  niejakiego pana Welcha

koNraDM4
Gramowicz
03/04/2025 14:48
dariuszp napisał:

Żółta farba to fix na problem którego nie powinno być.

Jakoś wiele poprzednich gier ich nie potrzebowało. Zresztą żółta farba to plaga w nowych grach.

Z tego co widziałem prezentacje, zrezygnowali z idiotycznego systemu z ostatnich gier gdzie można było się wspinać po każdej powierzchni bez żadnego sprzętu. Nawet po gładkiej ścianie.

Ale jeżeli ktoś nie można rozpoznać powierzchni która na pierwszy rzut oka wygląda na taką która ma uchwyty by się wspiąć to coś jest jednak nie tak z designem mapy. Ale zamiast to poprawić prościej było dać wszędzie idiotyczną żółtą farbę.

Serio, Ubisoft się uwstecznia. Zasłynęli z gry w której się skradasz, wspinasz i w której przeprowadzasz zabójstwa z ukrycia. I w zasadzie żadna z tych mechanik nie działa prawidlowo albo jest słabej jakości.

Do tego stopnia że teraz w ustawieniach ich gry jest opcja która mówi że jeżeli wbijesz komuś sztylet w czaszkę tak se mu drugim uchem wyjdzie to faktycznie powinno to zabić przeciwnika. Co jest konieczne bo kiedyś tak to działało ale dodali bezsensowne mechaniki RPG nie robiąc z tej gry RPG i teraz z uwagi na bezsensowne poziomy zabójstwa nie zawsze działają.

Widziałem ze dwa materiały z tej gry, które nie będę ukrywał miały ją z pewnością ośmieszyć - na pierwszym była pogoń za jakimś NPC, jeśli nasza postać stanęła to NPC też po chwili się zatrzymywał i czekał na nas by przypadkiem nie uciec od własnej śmierci.

Drugi z kolei przedstawiał wysadzanie statku, który nie wybuchł póki nie skoczyliśmy do wody. Tutaj jednak muszę przyznać, że to prawdopodobnie było spowodowane tym, że po zetknięciu z wodą odpalała się cutscenka więc pewnie skrypty czekały na moment skoku do wody.




Trwa Wczytywanie