The Ascent pomimo mieszanych ocen okazał się sporym sukcesem. W ubiegłym tygodniu wydawca gry pochwalił się wynikami, które były lepsze od zakładanych. Duża w tym zasługa oprawy graficznej, która udowadnia, że nawet mniejsze tytuły mogą prezentować się niezwykle atrakcyjnie. Modder i autor kanału Gaming with Griff Griffin postanowił odblokować kamerę, aby zmienić ją na perspektywę pierwszoosobową i jeszcze bardziej docenić wysiłek włożony przez twórców w stworzenie oprawy wizualnej. Za pomocą Unreal Engine 4 Unlocker i komendy „toggledebugcamera” zdołał zmienić perspektywę z rzutu izometrycznego na kamerę z oczu bohatera. Efekt pozytywnie zaskakuje.Na poniższym filmie możecie zobaczyć, jak The Ascent prezentuje się z różnych kamer. Najbardziej imponująco wygląda rozgrywka z perspektywy pierwszoosobowej, gdzie świat gry prezentuje się nieco inaczej, niż przy rzucie izometrycznym. Twórcy jednak zadbali o szczegóły i nawet z widoku FPP gra prezentuje się bardzo dobrze. Odblokowana kamera jest niestety wyłącznie ciekawostką i przejście gry z widoku innym, niż oryginalnym prawdopodobnie nie byłoby możliwe lub bardzo utrudnione. Może kiedyś produkcja doczeka się jakiejś modyfikacji umożliwiającą zabawę z innej perspektywy. Na razie musimy zadowolić się filmami prezentującymi inne kąty kamery w produkcji Neo Giant.
Najnowsza produkcja studia Neon Giant zachwyca oprawą, a najnowsze wideo jednego z modderów pozwala jeszcze lepiej przyjrzeć się grafice.