Twórcy z Rebel Wolves chcą dać graczom jak najwięcej wolności.
Serwis GamesRadar miał okazję rozmawiać z reżyserem The Blood of Dawnwalker, Mateuszem Tomaszkiewiczem, poruszając wiele istotnych kwestii dotyczących rozgrywki, czy też wielkości gry. Deweloper zdradził, że ich debiutancka produkcja będzie dwa razy mniejsze od Wiedźmina 3: Dziki Gon i zaoferuje historię na około 30-40 godzin. W kolejnej części wywiadu Tomaszkiewicz odniósł się do swobody, jaką otrzymają gracze, poznając bogaty świat umiejscowiony w Karpatach. Twórca przyznał, że nie chcą wprowadzać sztucznych ograniczeń i w The Blood of Dawnwalker będzie mogło zginąć wiele postaci niezależnych.
The Blood of Dawnwalker
The Blood of Dawnwalker pozwoli na zabicie wielu postaci niezależnych, uniemożliwiając poznanie niektórych wątków fabularnych
NPC nie będą mieli lekkiego życia w świecie opanowanym przez wampiry. Również ze strony gracza, który będzie mógł ich zabić. Uśmiercić będzie można istotne dla fabuły postacie, a bezpieczni będą jedynie ci NPC-e, którzy są niezbędni do ukończenia głównej historii.
To sandbox, co oznacza, że staramy się maksymalnie zwiększyć Twoje możliwości wyboru w grze. Ale nie skupiają się ona wyłącznie na rozgrywce. Staraliśmy się wykorzystać nasze mocne strony, ponieważ nasze wcześniejsze projekty były bardzo nastawione na narrację, dobrą opowieść, interesujących bohaterów i bogate lore do odkrycia.
To nie są całkowicie nieograniczone możliwości, ponieważ oczywiście mamy ustaloną postać, w którą się wcielasz – Coena – i on ma swoją osobowość, ale w ramach tego charakteru staramy się dać ci możliwość kształtowania własnej wersji bohatera. Na przykład pozwalamy Ci zabijać wielu NPC-ów, a niektórzy z nich mogą być naprawdę ważni.
Zgodnie z przewidywaniami nasze decyzje będą wpływać na możliwość wykonywania poszczególnych zadań. Niektóre śmierci postaci niezależnych będą wpływać na zakończenie zadań, inne doprowadzą do niemożliwości rozpoczęcia lub ukończenia niektórych wątków fabularnych. Tomaszkiewicz przypomniał również o mechanice głodu, która będzie ważna dla Coena.
Czasami może to prowadzić do alternatywnych zakończeń lub nawet zablokować pewne linie zadań. I to oczywiście łączy się z innymi naszymi systemami […] Bycie Dawnwalkerem oznacza, że odczuwasz głód krwi w nocy, co może prowadzić do śmierci NPC-ów, jeśli nie będziesz ostrożny.
Przypomnijmy, że The Blood of Dawnwalker powstaje na Unreal Engine 5. Gra zostanie wydana na komputerach osobistych, a także konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Data premiery nie jest jeszcze znana.
Outer World's też to zrobiło. Przeszedłem tak grę. Komentarz "Startic protocol: Captain is a psychopath" po tym jak zabiłem wszystkich na mapie to było coś zabawnego.