Produkcja okazała się „finansową porażką” – deweloperzy oficjalnie ogłosili upadłość.
Nie trwało to długo – przedstawiciele studia Fntastic odpowiedzialnego za stworzenie gry The Day Before ogłosili na swoim oficjalnym koncie na Twitterze/X upadłość. Zainteresowani mogą znaleźć ogłoszenie poniżej, wraz ze wszystkimi najważniejszymi (i niekoniecznie przyjemnymi) szczegółami w tej dziwacznej sprawie.
The Day Before – twórcy ogłosili zamknięcie studia
Jak już Was informowaliśmy, tuż przed premierą gry deweloperzy opublikowali specjalny komunikat odnoszący się do trwających już od lat afer i kontrowersji, przepraszając za „nie najlepszy marketing i zwiastuny” oraz prosząc o to, aby nie nazywać gry zwykłym „scamem”. To jednak w niczym nie pomogło, ponieważ produkcja uzyskała całe mnóstwo negatywnych recenzji na platformie Steam.
Ostatecznie wychodzi na to, że The Day Before okazało się finansową porażką – deweloperzy otwarcie przyznali, że najzwyczajniej w świecie nie mają już funduszy na kontynuowanie prac nad swoją grą, w tym nawet wydanie aktualizacji:
Dzisiaj ogłaszamy zamknięcie studia Fntastic. Niestety, The Day Before zawiodło finansowo i brakuje nam funduszy, aby kontynuować. Cały otrzymany dochód jest wykorzystywany do spłaty długów wobec naszych partnerów. Zainwestowaliśmy wszystkie nasze wysiłki, zasoby i godziny robocze w rozwój The Day Before, która była naszą pierwszą dużą grą. Naprawdę chcieliśmy wydać nowe łatki, aby ujawnić pełny potencjał gry, ale niestety nie mamy funduszy na kontynuowanie prac.
(...) W tej chwili przyszłość The Day Before i Propnight [poprzedniej odsłony Fntastic] jest nieznana, ale serwery pozostaną sprawne. Przepraszamy, jeśli nie spełniliśmy waszych oczekiwań. Zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, ale niestety źle obliczyliśmy nasze możliwości. Tworzenie gier to niezwykle trudne przedsięwzięcie.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!
Przecież to nawet nie jest release tylko weszło w early accessie. O jakim pełnym potencjale oni piszą jak nawet gry nie wydali tylko jakiś pusty crap z wrzuconymi assetami z nie wiem Nowego Jorku czy coś.
JakiśNick
Gramowicz
11/12/2023 23:35
A ja naiwny do samego końca wierzyłem, nawet po premierze tego gniota chciałem cierpliwie czekać na patche 3 lata, co jest standardem przy wszystkich dużych grach dzisiaj.