The Day Before – gra nigdy nie była zaprojektowana jako MMO
Produkcja miała być inspirowana Rust, DayZ i Escape from Tarkov. Były pracownik studia dodał, że w zespole pracującym nad The Day Beofre nikt nie wiedział, czemu grę nazywano produkcją MMO. Od samego początku pracowano nad trzecioosobową strzelanką z mechaniką kooperacji. Twórcy nigdy nie zaimplementowali żadnej mechaniki RPG znanej z innych MMO. System umiejętności był w fazie prototypu, ale miało upłynąć jeszcze wiele czasu, zanim trafiłby do gry.
Nie było możliwości powiększenia świata ani umieszczenia w nim dużej liczby graczy. Od początku pomysł był taki, że serwery będą miały mniej niż 100 osób – to nie jest gra MMO. Żadnych klanów, żadnych rajdów, zamkniętych hubów I tak jest od ponad dwóch lat – przyznał anonimowy deweloper.
Były pracownik Fntastic nie był w stanie wyjaśnić, dlaczego studio zdecydowało się reklamować swoją grę jako MMO. Dodał, że między zespołem a Aisenem Gotovtsevamim, założycielem Fntastic, brakowało komunikacji. Prezesi studia mieli podejmować każdą decyzję dotyczącą rozgrywki i projektu, a każdy, kto się z nimi nie zgadzał, ryzykował utratą pracy.
Wiele dobrych pomysłów naszego zespołu zostało odrzuconych, ponieważ dyrektorzy ich nie zatwierdzili.
Każdy, kto narzekał za bardzo, był wyrzucany z zespołu. Wiele głupich pomysłów zostało wdrożonych, usuniętych i wdrożonych ponownie, ponieważ bracia Gotovtsevami myśleli, że wiedzą lepiej od nas o tym, czego chcą gracze. Ogromna ilość czasu i pracy została zmarnowana, ponieważ wiele rzeczy musieliśmy robić od nowa.
Niezgadzanie się ze zdaniem założycieli, nawet jeśli wydawało się to oczywiste, groziło wyrzuceniem z pracy. W przypadku ostrych sporów zwykle rozwiązywano umowy. Pracownicy często unikali bezpośredniego konfliktu z nimi, bojąc się utraty pracy – relacjonują pracownicy.
GramTV przedstawia:
Były deweloper Fntastic przyznał, ze nie ma żadnych informacji dotyczących powodów zamknięcia studia. Zna tylko statystyki dotyczące zakupów gry i finansowej klapy tytułu. Zasugerował, że ostateczną decyzję o losie Fntastic podjął wydawca Mytona.
Na koniec przypomnijmy, że The Day Before zadebiutowało w zeszłym tygodniu wyłącznie na komputerach osobistych. W późniejszym terminie produkcja miała ukazać się również na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.