Niezależna gra przygodowa doczekała się pełnoprawnego portu na PlayStation 5 i tym samym stała się pierwszą konsolową grą działającą w natywnym 8K. Tak jakby.
Choć wiemy, że konsola nowej generacji PlayStation 5 jest w stanie renderować gry w natywnej rozdzielczości 8K, jeszcze do niedawna żaden tytuł nie mógł się pochwalić umiejętnością wykorzystywania tej funkcji. Do niedawna, ponieważ wydana pod koniec 2019 roku gra przygodowa pod tytułem The Touryst niedawno doczekała się pełnoprawnego portu na sprzęt Sony – zarówno na PS5, jak i na PS4. Jak podaje serwis GameSpot, na konsoli nowej generacji The Touryst jest pierwszą produkcją, która działa w natywnej rozdzielczości 8K przy zachowaniu stałych 60 klatek na sekundę (lub 120 FPS-ów w trybie 120 Hz).
Potwierdziła to redakcja Digital Foundry, ale okazało się zarazem, że jest jednak mały problem. PlayStation 5 na ten moment nie wspiera rozdzielczości 8K poprzez złącze HDMI 2.1. Twórcy gry The Touryst – studio Shin’en Multimedia – postanowili więc zastosować antyaliasing oparty na supersamplingu. To oznacza, że na telewizorach 4K każdy pojedynczy piksel jest zmniejszany z czterech bazowych pikseli. Zespół tak naprawdę wcale nie wykonał zwyczajnego portu produkcji z wersji na PS4 do wersji na PS5. Zamiast tego przepisano cały silnik w celu wykorzystania niskopoziomowego API graficznego sprzętu.
GramTV przedstawia:
Oczywiście, gracze mogą w dowolnym momencie wyłączyć wysoką rozdzielczość w ustawieniach antyaliasingu z poziomu gry. Warto także dodać, iż The Touryst otrzymało pełnoprawną wersję na konsolę Xbox Series X, gdzie z kolei działa w rozdzielczości 6K ze wsparciem trybu 120 Hz, również korzystając z supersamplingu do standardowego 4K. W tym przypadku nie ma jednak opcji wyłączenia go.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!