Wygląda na to, że kultowe MMORPG doczeka się niezwykle ważnej, wręcz rewolucyjnej zmiany od… bardzo dawna.
Są tu może jacyś fani gry Tibia? Jeśli tak, to przychodzimy dla Was z bardzo wieściami – przedstawiciele studia CipSoft poinformowali, iż pracują nad zupełnie nową funkcją, która pozwoli na dalszą specjalizację postaci na podstawie indywidualnych potrzeb oraz stylu gry. Nowy system rozwoju postaci zwie się Kołem Umiejętności i jest jedną z najbardziej rewolucyjnych zmian w produkcji od bardzo (bardzo) dawna.
Rewolucja w grze Tibia – to się naprawdę dzieje
W tym systemie Twoja postać zdobywa punkty, po jednym na każdy poziom, które możesz wydać na odblokowanie kilku korzyści. Obejmują one od małych korzyści, takich jak zwiększanie całkowitej liczby punktów życia, przez ulepszanie istniejących zaklęć, aż po potężne i unikalne efekty, takie jak uzyskanie dostępu do zupełnie nowego zaklęcia. Do zdobycia w kole umiejętności będzie co najmniej 4000 punktów, dzięki czemu nawet najwyższe postacie w grze będą miały do czego dążyć.
Miłośnicy gry Path of Exile mogą skojarzyć sobie ten system ze słynnym Drzewkiem Umiejętności właśnie z produkcji Grinding Gear Games. Każdy zdobyty poziom zapewni nam punkty, które będziemy mogli wydawać na różnorakie korzyści i bonusy dla naszego bohatera. To może być m.in. zwiększenie ilości punktów życia czy zupełnie nowe umiejętności. Ścieżki rozwoju mają się skrajnie od siebie różnić.
Postacie zaczynają na środku koła z ograniczonym wyborem profitów. Po zainwestowaniu pewnej liczby punktów w określone ulepszenie, otwiera się więcej możliwości wydawania punktów, a umiejętności postaci mogą rozgałęziać się, aby odblokować dodatkowe korzyści i przejść w kierunku zewnętrznej krawędzi koła, gdzie czekają potężne nowe zaklęcia lub umiejętności. (...) bardziej złożone bonusy wymagają więcej punktów do odblokowania, a tym samym wymagają wyższego poziomu.
Postać musiałaby wydać 575 punktów w gałęzi, aby osiągnąć jeden z największych dobrodziejstw. Ten projekt został wybrany, aby umożliwić znacznie szerszej gamie postaci teoretycznie uzyskać dostęp do wszystkich korzyści. Chociaż postacie z wysokim poziomem mogą jednocześnie inwestować w więcej bonusów, korzyści nie dotyczą wyłącznie ich poziomu.
Zasadniczo możesz kształtować własną ścieżkę w kole umiejętności. Chcemy, aby gracze eksperymentowali z kołem umiejętności i różnymi ścieżkami. Dlatego będzie można wycofać się od decyzji, które podjąłeś dla swojej postaci i wymienić swoje punkty na inne profity i korzyści bez żadnych znaczących inwestycji.
Kluczowe aspekty Koła Umiejętności w Tibii
Gracze mogą korzystać z koła umiejętności, nie martwiąc się o popełnienie nieodwracalnego błędu. Jest to dla nas ważne, ponieważ gracze poświęcają znaczną ilość czasu, zasobów i wysiłku, aby levelować swoje postacie.
Gracze mogą swobodnie wypróbować, które korzyści najlepiej pasują do ich stylu gry lub są dla nich najbardziej przydatne w konkretnym scenariuszu, takim jak polowanie, bossowie czy PvP.
Profesje mogą zyskać bardziej wyraźną rolę.
W każdej chwili możemy zrównoważyć każdy aspekt koła umiejętności, ponieważ nikt nie musi wydawać dużo złota ani czasu, aby ponownie wydać punkty w kole umiejętności. Działa to zarówno w przypadku wzmocnień, jak i osłabień.
To pozostawia postacie na tym lub wyższym poziomie z jednym podstawowym celem: zdobywanie kolejnego poziomu, aby zwiększyć punkty życia, manę, pojemność i co pięć poziomów ich obrażeń, co pozwala im udać się na bardziej niebezpieczne i dochodowe tereny łowieckie, a także zwiększyć swoją wartość podczas walki z bossami. Oczywiście istnieje wiele innych funkcji i treści, które zapewniają graczom wiele do zrobienia - jednak nie są one bezpośrednio związane z poziomem.
Jednym z głównych wyzwań związanych z projektowaniem tego systemu jest to, że z natury zapewnia on dodatkową moc postaciom i dodaje kolejną warstwę złożoności. Jednak z drugiej strony jest to również świetna okazja, aby pozwolić na większą indywidualizację postaci. Co więcej, oferuje sposób na dodawanie rzeczy, które są unikalne zarówno dla profesji, jak i samej gry.
GramTV przedstawia:
Aktualnie deweloperzy są na etapie zbierania opinii od społeczności – zainteresowani mogą udać się pod ten adres, gdzie znajdą specjalny formularz. Na premierę nowego systemu progresji trochę więc poczekamy. Przypomnijmy, że Tibia zadebiutowała na komputerach osobistych 7 stycznia 1997 roku.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!