To dlatego GTA 6 jeszcze nie doczekało się nowego zwiastuna. Rockstar ma ważny powód

Radosław Krajewski
2025/03/31 10:00
0
0

Take-Two Interactive i Rockstar Games opracowały konkretną strategię na promowanie Grand Theft Auto 6.

Wszyscy oczekują premiery nowego zwiastuna GTA 6. Zarówno gracze, którzy chcą dowiedzieć się więcej o nowej grze Rockstar Games, ale również inne studia, które liczą, że nie będą musiały przesuwać premier swoich gier, aby nie rywalizować z nadchodzącą nową odsłoną serii Grand Theft Auto. Graczy niepokoi nie tylko niepewna data premiery, ale również wysoka cena gry, która może przekroczyć 400 zł. Mimo to Take-Two Interactive i Rockstar chcą realizować swój plan na promocję gry. Gdy ta zostanie wznowiona, fani będą mieli jasny sygnał, że do premiery pozostała już ostatnia prosta.

GTA 6
GTA 6

GTA 6 – prezes Take-Two wyjaśnia, dlaczego drugi zwiastun gry jeszcze nie pojawił się w sieci

Strauss Zelnick, prezes Take-Two, w najnowszym wywiadzie dla serwisu Bloomberg przyznał, że firma ma dwa powody, dla których drugi zwiastun GTA 6 jeszcze nie zadebiutował w sieci, chociaż od premiery pierwszego minęło już kilkanaście miesięcy. Przyznał, że buduje to odpowiednio wysokie oczekiwania wobec gry. Tym samym gracze sami tworzą swoje własne materiały o GTA 6, które stają się darmową reklamą dla gry Rockstara. Drugim powodem jest stworzenie jak najambitniejszej produkcji, a to wymaga czasu. Deweloperzy chcą zrobić perfekcyjną grę, dlatego nie śpieszą się z jej stworzeniem, chcąc dopracować każdy element produkcji.

Zelnick dodał, że odpowiednio zaplanowana kampania marketingowa przynosi lepsze rezultaty, gdy jest rozciągnięta w czasie, ale najwięcej materiałów promocyjnych pojawia się tuż przed samą premierą. Sugeruje to, że gdy do sieci trafi drugi zwiastun GTA 6, pozostanie już niewiele czasu oczekiwania na premierę gry.

Oczekiwanie na ten tytuł jest prawdopodobnie największym, jakie kiedykolwiek widziałem w przypadku marki rozrywkowej. Uczestniczyłem w tym już wielokrotnie i byłem w każdym biznesie rozrywkowym, jaki istnieje. Chcemy utrzymać oczekiwanie i ekscytację. Mamy też konkurentów, którzy opisują swój harmonogram premier z wyprzedzeniem kilku lat. Odkryliśmy, że lepiej jest dostarczać materiały marketingowe stosunkowo blisko okna premiery, aby z jednej strony wywołać podekscytowanie, a z drugiej zrównoważyć je z niezaspokojonymi oczekiwaniami. Nie zawsze nam się to udaje, ale właśnie to próbujemy zrobić.

GramTV przedstawia:

Przypomnijmy, że GTA 6 ma pojawić się na rynku jesienią 2025 roku. Gra dostępna będzie na premierę wyłącznie na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!