W sieci pojawiły się nowe szczegóły na temat zremasterowanej trylogii.
Z okazji zbliżającej się premiery Tomb Raider I-III Remastered przedstawiciele ze studia Aspyr Media postanowili omówić najważniejsze kwestie oraz pochylić się nad tym, w jaki sposób wspomniana kultowa trylogia została w ogóle odświeżona. Wszystkie te informacje opublikowane zostały w dość obszernym artykule udostępnionym na blogu PlayStation.
Jak odświeżono trylogię Tomb Raider I-III Remastered?
W ramach pre-produkcji podzieliliśmy rozmowę na trzy kategorie: inżynieria, rozgrywka i sztuka. Mając na uwadze te kategorie, prowadziliśmy rozmowy w tej samej kolejności. Od samego początku wiedzieliśmy, że będziemy korzystać z oryginalnego kodu źródłowego i silnika. Magii nie da się po prostu przebudować. Krytyczną cechą wszelkich wprowadzanych przez nas aktualizacji było umożliwienie użytkownikom powrotu do oryginalnego wyglądu i stylu gry Tomb Raider I, II i III.
We wpisie czytamy, że jedną z głównych atrakcji remastera będzie możliwość natychmiastowego przełączenia się pomiędzy oryginalną a ulepszoną oprawą graficzną. Jeśli chodzi o pozostałe zmiany w grafice, zadbano o ulepszone modele postaci oraz oświetlenie działające w czasie rzeczywistym:
Gdy sfinalizowaliśmy prace inżynieryjne i założenia rozgrywki, nadszedł czas, aby przejść do naszego największego wyzwania i zmian w projekcie – grafiki.
Nasza filozofia była tutaj dość prosta: chcemy, aby gry wyglądały tak, jak w naszych wyobrażeniach. Wiedzieliśmy, że jesteśmy na dobrej drodze podczas naszych wczesnych testów, ponieważ niektórzy gracze nawet nie wiedzieli, że grają z włączoną nowoczesną grafiką.
Pracowaliśmy ramię w ramię z Crystal Dynamics nad następującymi nowoczesnymi aktualizacjami:
działające w czasie rzeczywistym efekty świetlne – zmiany te zwiększają immersję i nastrój otoczenia.
przełączanie grafiki – w dowolnym momencie rozgrywki, w tym w trybie fotograficznym, można przełączać się między oryginalną a nowoczesną grafiką.
nowe modele, środowiska i wrogowie – jak pokazaliśmy we wstępnej prezentacji, dodaliśmy nowe modele, aby zapewnić spójny, nowoczesny wygląd. Cieszymy się, że możemy pokazać, jak środowiska z PS1 wyglądałyby przy użyciu nowoczesnych technologii i narzędzi.
nowy model Lary Croft – jej oryginalne stroje są oszałamiające. Jej sylwetka – ikoniczna. Czy muszę mówić coś więcej?
dodatkowe aktualizacje – uwielbiamy klasyczny wygląd animacji, tekstur i efektów wizualnych. Wprowadziliśmy poprawki w nowoczesnym schemacie, aby wyglądał spójnie ze zaktualizowanymi modelami, zapewniając dopracowany wygląd końcowy.
GramTV przedstawia:
Tak samo będzie ze sterowaniem – gracze będą mogli wybrać wersję klasyczną (czyli taką z tzw. sterowaniem typu „czołg”) lub wersję, gdzie prawy analog kontrolera odpowiadać będzie zarówno za kontrolowanie kamery, jak i kierunek, w którym podąża główna bohaterka. Do tego wszystkiego dojdą zmiany w interfejsie użytkownika:
Jedną z mocnych stron Tomb Raider był minimalny interfejs użytkownika. Może to być jednak frustrujące w przypadku trudniejszych bossów z ogromną ilością zdrowia. Dodaliśmy pasek zdrowia, abyś wiedział, czy powinieneś przełączyć się na granatnik, czy też nadal otrzymywać obrażenia od pistoletu.
Podczas gdy menu w Tomb Raider wykorzystywało modele 3D dla apteczek i amunicji, zasoby w grze były płaskimi sprite'ami 2D. Był to starszy kompromis, który dostosowaliśmy, aby nadać nieco więcej rozmachu podnoszonym przedmiotom.
Twórcy ujawnili również, że będziemy mogli zdobyć w sumie aż 200 trofeów, a także skorzystać z trybu fotograficznego.
Przypomnijmy, że Tomb Raider I-III Remastered ma zadebiutować na rynku 14 lutego bieżącego roku. Wówczas trylogia zostanie udostępniona na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S i Nintendo Switch.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!