Creative Assembly chwali się ciekawszym i rozbudowanym systemem oblężeń, który pojawi się w Total War: Warhammer 3.
Bezładna masa wlewająca się do miasta po wyważeniu bram to już przeszłość Total War. Tak przynajmniej wynika z najnowszego wpisu na oficjalnym blogu marki. Creative Assembly zaprezentowało zmiany w systemie oblężeń, których uświadczymy już przy Total War: Warhammer 3. Okazuje się, że ekipa postanowiła nieco podrasować dopracowywaną latami formułę, by szturmy na umocnienia były nie tylko bardziej emocjonujące, ale też ciekawsze i zapewne dłuższe.
Total War Warhammer 3 – nowości w systemie oblężeń
W tym celu wprowadzono szereg istotnych zmian. Na pierwszy ogień projekt map, które mają być teraz obfite w otwarte tereny i wąskie uliczki, a cały fort umieszczony na kilku wzniesieniach, które połączone będą mostami. Jednocześnie poszczególne elementy oryginalnych umocnień będą mogły posłużyć za dok dla konkretnych oddziałów. Mowa tu m.in. o łucznikach, którzy zadokowani do krenelażu, otrzymają dodatkową obronę przed atakami przeciwnika. Obok stałych umocnień otrzymamy do dyspozycji również ruchome konstrukcje, które będziemy mogli ustawić w poszczególnych miejscach fortu, w zależności od przebiegu bitwy i zapotrzebowania. Warto nadmienić, że opcjonalne struktury będziemy mogli umieścić w dedykowanych slotach, których będzie klika dla każdego z sektorów twierdzy. Całość ma korzystać z nowego, specjalnego zasobu.
To oczywiście odnosi się przede wszystkim do największych miast, aczkolwiek twórcy pochylili się także nad mniejszymi osadami. Te otrzymają teraz dedykowany zestaw map, co nie tylko zapewni pewną różnorodność, ale też wymusi zapoznanie się z nimi. Mniejsze osady będą korzystać z podobnych systemów, co wielkie zamki, ale będzie zarówno mniej slotów budowy, jak i doków dla oddziałów, a całość bez wysokich murów.
GramTV przedstawia:
Przy okazji twórcy pochylili się także nad specjalną mechaniką Great Bastion frakcji Grand Cathay. Tu staniemy przed zadaniem utrzymania swoich umocnień przed szturmującymi oddziałami demonów Chaosu. Całość zaoferuje jeszcze więcej pomniejszych elementów i z pewnością emocjonujące obrony własnych pozycji. Więcej o mechanikach Total War: Warhammer 3 w przywołanym blogu i na załączonym poniżej wideo.
Total War: Warhammer 3 ukaże się na początku 2022 roku wyłącznie na PC. Oficjalny termin debiutu pozostaje tajemnicą, podobnie jak bonusy do zamówień przedpremierowych. Tytuł wprowadzi grywalne i rozbudowane frakcje Kislevu, Bogów Chaosu i zaprezentowane niedawno Grand Cathay. Obok tego otrzymamy połączoną ogromną kampanię Mortal Empires, która spoi zawartość całej trylogii.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!