W ubiegłym tygodniu Markus “Notch” Persson, oryginalny twórca Minecrafta, podzielił się na chęcią stworzenia nowego projektu. Społeczność otrzymała nawet możliwość wyboru między roguelikiem o tytule Levers and Chests oraz Minecraftem 2. Wynik głosowania nie miał jednak znaczenia, a w przyszłości mamy zobaczyć efekty pracy nad pierwszą opcją. Przy tej okazji twórca podzielił się kolejną kontrowersyjną opinią, tym razem skierowaną w stronę niektórych deweloperów.
Wypowiedź Notcha na Twitterze/X
W jednym z ostatnich wpisów Notcha w mediach społecznościowych mogliśmy przeczytać, że w jego oczach deweloperzy powinni opierać swoje projekty na własnym silniku. Dowiedzieliśmy się, że stworzenie własnej podstawy produkcji nie jest takie trudne w porównaniu do reszty procesu zwykle wykonywanego osobno przez każdą firmę. Takie podejście miałoby się przyczynić do powstawania bardziej wyjątkowych tytułów.
Osoby śledzące twórcę Minecrafta między innymi na Twitterze/X są już prawdopodobnie świadomi, że jest on znany z dzielenia się bardzo skrajnymi opiniami na wiele tematów - opisany przypadek z pewnością zostanie przez wielu zaliczonych do tego grona. Za jakiś będziemy mogli się chociaż w jakimkolwiek stopniu przekonać o rzeczywistym sensie tej wypowiedzi. CD Projekt Red przez ostatnie lata tworzył projekty z użyciem autorskiego REDengine, jednak kolejna odsłona Cyberpunka oraz Wiedźmina powstanie już na podstawie Unreal Engine 5. Polscy deweloperzy wypowiedzieli się jakiś czas temu na ten temat.
Napisz własny silnik gry.
Autorzy nie pobierają szablonu fabuły dla swoich książek, a następnie sprawdzają, jak bardzo mogą być kreatywni w ramach tych ograniczeń, zaczynają od zera.
Ty też możesz. Nie jest to trudne(*), a tworzy bardziej interesujące gry.
(* w porównaniu do tworzenia gry)