Twórca STALKER 2 o liczbie FPSów na Xbox Series S. „Nadal mamy miejsce na optymalizację”

Patrycja Pietrowska
2024/09/02 09:15
3
0

Zespół wyraża również wdzięczność za wsparcie od Microsoftu.

Jakiś czas temu mieliśmy okazję przyjrzeć się zaprezentowanemu podczas gamescom 2024 zwiastunowi STALKER 2. Nie zabrakło też nowych fragmentów z rozgrywki, rzucających światło na nocną eksplorację i walkę z mutantami. Tymczasem podczas ostatniego wywiadu dla Wccftech, główny producent gry, Slava Lukyanenka wypowiedział się na temat optymalizacji produkcji na Xbox Series S.

STALKER 2: Heart of Chornobyl
STALKER 2: Heart of Chornobyl

STALKER 2: Heart of Chornobyl działa obecnie w 35 FPSach na konsoli Xbox Series S

W ostatniej rozmowie z serwisem Wccftech producent gry STALKER 2: Heart of Chornobyl odniósł się do tematu trybów, w których produkcja zadziała na konsolach Xbox Series X/S. Jak wynika z wypowiedzi dewelopera, zespół nadal pracuje nad lepszym działaniem na mniejszej konsoli Microsoftu, gdzie jak dotąd STALKER 2 oferuje 35 FPSów. Być może nie będzie to jednak ostateczna liczba, bowiem twórcy „nadal mają miejsce na optymalizację”.

Zespół Microsoftu odwiedził nas kilka razy, zapewniając niezbędną wiedzę na temat tego, co jeszcze możemy zrobić, a o czym nie pomyśleliśmy. To jeszcze nie koniec. Poza Xbox Series X wciąż pracujemy nad optymalizacją dla Xbox Series S. Idzie nam dobrze, a zespół Xbox ma w tym duży udział.

Na Xbox Series X mamy dwa dostępne tryby. Jednym z nich jest tryb wydajności, w którym STALKER 2 działa przy 60 FPS i nieco innej grafice niż w trybie jakości, który wygląda super niesamowicie ze wszystkimi odbiciami i teksturami w wysokiej rozdzielczości, ale działa przy 30 FPS. Staramy się osiągnąć podobne wrażenia na Xbox Series S, łącząc te dwa podejścia. Jak na razie mamy 35 FPS na Xbox Series S, ale wciąż mamy miejsce na optymalizację. – przekazał Slava Lukyanenka.

GramTV przedstawia:

Zespół wyraża również wdzięczność za wsparcie od Microsoftu. Jak przekazuje Zakhar Bocharov, specjalista ds. PR, firma „wywierała żadnej dodatkowej presji”, a Sarah Bond „jest oczywiście przyjaciółką gry”.

Warto także dodać, że Slava Lukyanenka rozwinął dodatkowo swoją wypowiedź w mediach społecznościowych. Deweloper zaznaczył, że optymalizacja na Xbox Series S „idzie w dobrym kierunku”, a średnio STALKER 2 działa na poziomie 34-36 FPSów. Celem jest jednak zapewnienie co najmniej 30 klatek na sekundę w każdej części Zony.

Na koniec przypominamy, że omawiany STALKER 2: Heart of Chornobyl zadebiutuje 20 listopada 2024 roku. Produkcja powstaje z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach Xbox Series X/S. W dniu premiery tytuł trafi również do usługi PC Game Pass i Xbox Game Pass. Za grę odpowiedzialne jest studio GSC Game World. W ostatnim czasie mogliśmy rzucić okiem między innymi na porównanie STALKER 2 i STALKER, ukazujące różnice między dwiema odsłonami serii.

Wczytywanie ramki mediów.

Komentarze
3
dariuszp
Gramowicz
02/09/2024 21:20
koNraDM4 napisał:

Czy oni mają w ofercie dwie konsole o różnej mocy wymagają by na obu gry wyglądały tak samo?

dariuszp napisał:

MS ma tylko ciągle problemy przez series S.

Powód dla którego nie dostali np. BG3 od razu to była właśnie ta konsola. Microsoft musiał zrobić dla nich wyjątek żeby się wykaraskać z tego problemu.

Nie do końca. Możesz mieć różnice graficzne. Zwłaszcza rozdzielczość. Ale funkcjonalnie powinny być takie samo.

Baldur's Gate 3 na PS5 i Xbox Series X ma couch co-op z typowym split screenem. Tzn można grać w 2 osoby na jednym ekranie. Mało tego, możesz sobie otworzyć na swojej połówce mapę, zarządzać inwentarzem, zmienić ustawienia itp. 

https://www.youtube.com/watch?v=GTGXPO57jGI

Problem jest taki że ziemniak Series S był zwyczajnie za słaby żeby split screen uciągnąć. To w zasadzie konsola poprzedniej generacji udająca obecną generację. 

Efekt był taki że nie mogli sprawić by ta funkcja działała na Series S a nie chcieli się jej pozbywać więc wydali grę tylko na PS5 bo w zasadzie Xbox i tak ma mały udział w rynku dzisiaj. 

No i Microsoft ominął najlepszy cRPG dekady i się ugięli i pozwolili Laryanowi wydać grę na Xbox bez split screena na series S.

koNraDM4
Gramowicz
02/09/2024 19:28
dariuszp napisał:

MS ma tylko ciągle problemy przez series S.

Powód dla którego nie dostali np. BG3 od razu to była właśnie ta konsola. Microsoft musiał zrobić dla nich wyjątek żeby się wykaraskać z tego problemu.

Czy oni mają w ofercie dwie konsole o różnej mocy wymagają by na obu gry wyglądały tak samo?

dariuszp
Gramowicz
02/09/2024 09:24

MS ma tylko ciągle problemy przez series S.

Powód dla którego nie dostali np. BG3 od razu to była właśnie ta konsola. Microsoft musiał zrobić dla nich wyjątek żeby się wykaraskać z tego problemu.




Trwa Wczytywanie