To jeden z powodów, dla którego gra w pierwszej kolejności trafi wyłącznie na PC.
Na gamescom Opening Night Live 2024 mieliśmy okazję zobaczyć nowy gameplay z Dune: Awakening. Wówczas poinformowano również, że gra zadebiutuje na rynku dopiero na początku 2025 roku i w pierwszej kolejności dostępna będzie wyłącznie na PC. Tymczasem okazuje się, że jednym z powodów opóźnienia konsolowej wersji jest… Xbox Series S.
Optymalizacja Dune: Awakening na Xbox Series S jest „wyzwaniem” dla deweloperów
Tak wynika z informacji, którymi podzielił się Scott Junior, czyli dyrektor ds. produktu w Funcom. Deweloper w rozmowie z redakcją VG24/7 przyznał, że konsolowa wersja Dune: Awakening pojawi się z opóźnieniem ze względu na konieczność optymalizacji gry na różnych platformach. Szczególnym „wyzwaniem” dla twórców ma być natomiast właśnie Xbox Series S.
To jeden z powodów, dla których najpierw wychodzimy na PC. Jest wiele optymalizacji, które musimy wykonać przed wydaniem na Xbox. Ale tak, Xbox Series S to wyzwanie – przyznaje przedstawiciel Funcom.
GramTV przedstawia:
Twórcom Dune: Awakening zależy, by wspomniana produkcja wyglądała i działała dobrze na każdym sprzęcie. Niestety deweloperzy nie są w stanie w tym momencie ujawnić minimalnych wymagań sprzętowych na PC. Junior zapewnia jednak, że posiadacze „potężnych kart sprzed kilku lat” nie powinni mieć problemów z uruchomieniem gry.
Na koniec warto dodać, że Dune: Awakening nie otrzymało jeszcze dokładnej daty premiery na komputerach osobistych. Wiadomo jedynie, że pecetowa wersja wspomnianej produkcji ma ukazać się na początku 2025 roku.
Cześć, jestem Mikołaj i w gram.pl pracuję od 2020 roku. Zajmuję się głównie newsami, ale tworzę też różnego rodzaju quizy oraz zestawienia TOP 10. Prywatnie fan fantastyki i gier z dobrą fabułą.