Twórcy Frostpunk 2 chcieli wprowadzić wsparcie dla modów już w pierwszej części

Mikołaj Ciesielski
2024/09/16 08:35
0
0

Problemem był jednak autorski silnik 11 bit studios.

Już pod koniec sierpnia zapowiedziano, że Frostpunk 2 w dniu premiery otrzyma oficjalne narzędzie moderskie. Okazuje się, że byłoby to dużo trudniejsze, gdyby 11 bit studios zdecydowało się ponownie skorzystać z autorskiego silnika. Jeden z deweloperów podkreśla bowiem, że to właśnie dzięki przejściu na Unreal Engine 5 druga część Frostpunka będzie mogła cieszyć wsparciem dla modów.

Frostpunk 2
Frostpunk 2

Twórcy Frostpunk 2 wyjaśniają, w jaki sposób przejście na Unreal Engine 5 ułatwiło wprowadzenie wsparcia dla modów

Jakub Stokalski – jeden z reżyserów gry – w rozmowie z redakcją Polygon przypomniał, że pierwszy Frostpunk działa na autorskim silniku 11 bit studios, przez co udostępnienie graczom narzędzi moderskich okazało się skomplikowane. W przypadku nadchodzącej kontynuacji twórcy nie mieli jednak takiego problemu. Frostpunk 2 stworzono bowiem na Unreal Engine 5, dzięki któremu obsługa modów – jak zaznacza sam deweloper – jest dużo łatwiejsza.

Zbudowaliśmy Frostpunk na naszym autorskim silniku, który pozwolił nam zrobić wiele fajnych niestandardowych rzeczy, ale inwestycja potrzebna do udostępnienia go graczom była po prostu nieuzasadniona. Teraz wspomniana decyzja była o wiele łatwiejsza, ponieważ Unreal jest uznanym silnikiem do gier ze znanym sposobem dystrybucji dla tego typu rzeczy – mówi Stokalski.

Reżyser Frostpunka 2 zaznacza także, że gry strategiczne, a w „szczególności” produkcje dostępne na PC, „czerpią korzyści z posiadania tętniącej życiem społeczności moderów”. Stokalski podkreśla, że „ludzie lubią bawić się grami” nie tylko w nie grając, ale również tworząc nową zawartość do swoich ulubionych tytułów.

GramTV przedstawia:

Społeczność Frostpunk i Frostpunk 2 wydaje się bardzo zaangażowana nie tylko w samą grą i sposób jej działania, ale także w świat. Są ludzie, którzy tworzą fanfiction, piszą różne scenariusze czy odgrywają je na forum Reddit w formie korespondencji. Tak więc możliwość dla tych, którzy chcieliby spróbować rozszerzyć ten świat według własnej wyobraźni, jest ekscytująca dla całego zespołu – dodaje Stokalski.

Na koniec warto przypomnieć, że Frostpunk 2 zadebiutuje na komputerach osobistych już 20 września 2024 roku, czyli w najbliższy piątek. Wówczas gra 11 bit studios trafi też do biblioteki PC Game Pass. W 2025 roku wspomniana produkcja ma natomiast doczekać się wersji na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S, a także zasilić usługę Xbox Game Pass.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!