Twórcy gier muszą sami naprawiać Unreal Engine 5? Ekspert twierdzi, że wiele elementów wciąż wymaga poprawek

Mikołaj Berlik
2025/02/19 13:15
4
0

Epic Games ma w przyszłości ulepszyć silnik.

Na początku lutego Epic Games udostępniło artykuł na temat problemów z przycinaniem się gier korzystających z Unreal Engine 5. Dowiedzieliśmy się wtedy o trwających pracach, których celem było poprawienie wydajności silnika - tę kwestię poruszono także w podcaście prowadzonym przez Digital Foundry. Ujawniono również problemy, z jakimi zmagają się deweloperzy.

Twórcy gier muszą sami naprawiać Unreal Engine 5? Ekspert twierdzi, że wiele elementów wciąż wymaga poprawek

Unreal Engine 5 - opinia eksperta o stanie używalności

Wspomniany wpis Epica poruszył między innymi kwestię problemów, jakie pojawiają się w trakcie użytkowania Unreal Engine 5. Poradzono deweloperom, co powinni robić w trakcie tworzenia swoich produkcji, aby jak najlepiej wykorzystać silnik. Ekspert należący do Digital Foundry, Alex Battaglia, przekazał informacje na temat kłopotów z narzędziami przeznaczonymi do silnika graficznego. Według niego studia muszą wykonywać samodzielną pracę, aby doprowadzić wszystkie elementy do sprawności.

Jak widzimy, Epic Games musi jeszcze poprawić sporo elementów Unreal Engine 5 - nie tylko wspomniane jakiś czas temu kompilowanie shaderów. Usprawnień wymagają także narzędzia związane z tworzeniem treści na silniku graficznym. Jest to oczywiście odpowiedzialność osób stojących za silnikiem, więc deweloperzy nie powinni musieć tracić czasu na doprowadzanie takich elementów do sprawności.

GramTV przedstawia:

Warto dodać, że Unreal Engine 5 jest coraz popularniejszy wśród studiów. Inne zdanie podziela twórca Minecrafta uważający, że każdy deweloper powinien stworzyć własny silnik.

Komentarze
4
Mikołaj
Gramowicz
19/02/2025 17:29

Epic zamiast naprawiać błędy, pakuje do każdej nowej wersji kolejne ficzery, często w ogóle niekompatybilne wstecz, nawet o jedną wersję. LTS? Zapomnij. Jeśli już wybierzesz wersję do pracy, to lepiej sam ją dopracuj, bo aktualizacja do nowszej może rozwalić ci projekt. A Epic? Nie licz na pomoc

dariuszp
Gramowicz
19/02/2025 16:56
DJQuicksilver napisał:

dziwne bo U3 i U4 tego problemu nie miały a tu sie lansuje silnik ktory jest nie dokonczony???? Serio??? Tworcy gier zawsze mieli problemy z silnikami Unreal nic nowego, no ale  skoro skoki fps z 140 do 40 dzis uwaza sie za normalne i lemingi i tak kupia to czemu nie. Za niedlugo beda sprzedawac karty graficzne zrob to sam

To nie tak. Znam podstawy Unreal, Gadot i Unity. To nie jest tak że problem jest z silnikiem.

Jeżeli nie próbujesz zrobić czegoś na przeciw silnika to poważnych problemów miał nie będziesz. Dlatego dobierz silnik do projektu. Np. robiąc grę 2D wolę pracować z Godot niż Unreal.

Prosty przykład. Ludzie mówią że Unity nie dorasta do Unreal pod względem grafiki. To teraz zobacz co najwyraźniej znana postać z tego świata zrobiła w Unity:

https://youtu.be/nNMSSQc5FOw?si=AWxFYTdkerbnQWT2

Problemy które miały studia wynikały z czegoś innego. Np. seria Mass Effects była zrobiona w Unreal. BioWare zrobiło trzy gry. EA nie chciało płacić za licencję a DICE miało Frostbite. To kazali im użyć ten silnik. Problem taki że oni przez lata zbudowali mnóstwo rzeczy na Unreal pod RPG.

I nagle trzeba było to przenosić albo robić on nowa na nowym silniku który był zrobiony tylko do sieciowych strzelaninek. Tak samo EA nagle chciała na tym zrobić grę wyścigowa. Któryś NFS jest na tym silniku.

I tu pojawiał się problem bo masz duży zespół i projekt i nagle masz silnik który potrafi tylko podstawy.

DJQuicksilver
Gramowicz
19/02/2025 13:37

dziwne bo U3 i U4 tego problemu nie miały a tu sie lansuje silnik ktory jest nie dokonczony???? Serio??? Tworcy gier zawsze mieli problemy z silnikami Unreal nic nowego, no ale  skoro skoki fps z 140 do 40 dzis uwaza sie za normalne i lemingi i tak kupia to czemu nie. Za niedlugo beda sprzedawac karty graficzne zrob to sam




Trwa Wczytywanie