Twórcy Path of Exile 2 odnieśli się do fali krytyki, która wybuchła po premierze aktualizacji Dawn of the Hunt, a która według graczy zniszczyła świetną rozgrywkę w tej produkcji.
Po wydaniu patcha 0.2.0, gra spotkała się z negatywnym odbiorem ze strony społeczności.Tysiące graczy oskarżyło deweloperów o "zrujnowanie rozgrywki". Choć celem aktualizacji było uczynienie kampanii bardziej metodyczną, w praktyce wprowadziła ona wiele problemów z postępem w grze.
Path of Exile 2
Twórcy odpowiadają na krytykę aktualizacji do Path of Exile 2
Premiera Dawn of the Hunt miała miejsce 4 kwietnia i przyniosła w Path of Exile 2 liczne zmiany. Osłabienie kluczowych aspektów walki wywołały największe kontrowersje. Gracze szybko zaczęli wyrażać swoje niezadowolenie, wielu zauważyło, że obrażenia postaci na niskich i wysokich poziomach są niemal identyczne. Pojawiły się też głosy, że potwory w nowej lidze są niemal nie do pokonania. Według graczy, aktualizacja znacznie zwiększyła skalowanie punktów życia przeciwników, co uczyniło ich frustrująco wytrzymałymi.
W odpowiedzi na te zarzuty, studio Grinding Gear Games opublikowało oficjalne oświadczenie na forum gry. Deweloperzy przyznali, że niektóre zmiany w Dawn of the Hunt nie działały zgodnie z założeniami. Zapowiedziano również szereg aktualizacji „na gorąco” i poprawek mających na celu przywrócenie odpowiedniego balansu w kampanii. Twórcy zdradzili także plany na przyszłość, jak choćby wprowadzenie nowych funkcji poprawiających komfort gry, w tym możliwość oznaczania lokalizacji na Atlasie.
GramTV przedstawia:
Zmniejszenie poziomu trudności i zapowiedź poprawek QoL (Quality of Life):
Klasa Huntress będzie mogła zdobywać ładunki Frenzy bez użycia Parry.
Zwiększona zostanie prędkość rzutu włóczni.
Dodane zostaną dodatkowe punkty kontrolne w wybranych obszarach.
Możliwość oznaczania lokalizacji na mapie Atlasu.
Dodanie nowych typów przedmiotów do zakładek z automatycznym sortowaniem, w tym Socketables i Tablets.
Nowy sposób na przypisywanie Spectres i Tamed Beasts.
Flask Affinity będzie działać również z Charmami.
Wzmocnione zostaną obrażenia i życie przywołańców w trakcie kampanii.
Życie potworów w większości kampanii zostało zmniejszone o 25%.
Wytrzymałość rzadkich przywołańców zostało zredukowane o około 60%.
Mimo zapowiedzi poprawek, wielu graczy uważa, że nie są one wystarczające, by przywrócić balans w grze. Część społeczności twierdzi, że większość buildów w Path of Exile 2 jest obecnie niegrywalna, a ogłoszone zmiany nie mają określonej daty wdrożenia.
Ja nie wiem jak ci ludzie grają po za minionami większość rzeczy czyści tą kampanie już od połowy drugiego aktu na strzała. Ale cóż jak jeden w popularniejszych streamerów grał sobie z auto atakiem po czym stwierdził że gra do dupy, to nic dziwnego że ludziom z takim podejściem nie idzie.