Twórcy Path of Exile 2 szykują spore zmiany. Tytuł ma się doczekać zbalansowania rozgrywki

Mikołaj Berlik
2024/12/17 17:00
4
0

Poznaliśmy pełną listę nowości.

Ostatnio odbyła się premiera wczesnego dostępu do Path of Exile 2. Tytuł zyskał sporą popularność wśród graczy, lecz od czasu pojawienia się produkcji na rynku pojawiło się kilka problemów. Twórcy nie byli przygotowani na tak duże zainteresowanie, co spowodowało poważne obciążenie serwerów. Dodatkowo pojawiło się sporo głosów kwestionujących balans rozgrywki.

Path of Exile 2
Path of Exile 2

Path of Exile 2 - zapowiedź nadchodzącej aktualizacji

Path of Exile 2 znajduje się obecnie na początku fazy wczesnego dostępu, więc twórcy planują dodać sporo zmian dotyczących między innymi balansu rozgrywki. Na stronie poświęconej grze udostępniono listę z proponowanymi nowościami wybranymi na podstawie uwag społeczności. Jedną z kluczowych zmian ma być wprowadzenie szybkiej podróży pomiędzy checkpointami. Grinding Gear Games udostępniło listę poprawek mających m.in. ułatwić niektóre elementy rozgrywki.

Trial of the Sekhemas

  • Honorowe obrażenia skalują się teraz w dół w zależności od odległości od wrogów - gdy jesteś w bliskim zasięgu, otrzymujesz 35% mniej obrażeń od honoru, które zmniejszają się w miarę oddalania się od potworów.
  • Atak z nory i zasadzki Wężowych Klanów ma teraz ulepszoną wizualną telegrafię i nie może być używany z tak dużej odległości.
  • Wulkany tworzone przez Szczelinowe Uderzenie Grzechotnika trwają teraz o połowę krócej.

GramTV przedstawia:

Balans endgame’u

  • Na mapach 6. i 11. lub wyższego poziomu nie obowiązują już dodatkowe kary za odporność na żywioły. Jest to teraz spójne w całej grze końcowej.
  • Obrażenia od Chaosu skalują się teraz mniej agresywnie w trakcie gry końcowej.
  • Uderzenia krytyczne zadawane przez potwory zadają teraz 40% mniej dodatkowych obrażeń.

Balans postaci i przedmiotów

  • Sprawiliśmy, że modyfikatory uroków na pasach są znacznie bardziej powszechne i
  • pojawiają się teraz na znacznie niższych poziomach. Modyfikator „symboliki” pojawia się teraz
  • od poziomu 23, a modyfikator „inskrypcji” pojawia się teraz od poziomu 64.

Na koniec przypomnijmy, że wczesny dostęp do Path of Exile 2 rozpoczął się 6 grudnia. Pełna lista zmian pojawiła się na stronie gry. Ostatnio twórcy zgodzili się z fanami odnośnie istniejącego problemu z lootem.

Komentarze
4
dariuszp
Gramowicz
Dzisiaj 00:15

Nie zgadzam się z komentującymi.

  1. ​Balans jak najbardziej istnieje. Po prostu w grze są problemy. Od tego jest Early Access by je znaleźć i rozwiązać. Dodatkowo fakt że w grę non stop gra pół miliona ludzi pokazuje że nie jest to zła gra i daleko jej do tragedii jaką opisujecie.
  2. W tej chwili dużo zależy od buildu. Przykładowo zrobiłem drugiego sorca i tym razem poszedłem zamiast w lód to energię. I okazało się że jestem w stanie wyciągnąć z energii dużo, dużo większy DPS. I trafiłem na identycznego moba z regeneracją co ostatnim razem i na energii nie miałem kłopotu go pokonać. Co po prostu pokazuje że trzeba trochę ścieżki dopasować albo poprawić co nieco odnośnie lodu by można było wyciągnąć z niego trochę. I tak podobnie z innymi klasami - np. woj mój kasować bossy jednym ciosem dopóki tego nie naprawili.
  3. Inwestowanie w HP w tej grze nie pomoże aż tak bardzo bo nawet jak przeżyjesz jedną pomyłkę to drugiej już nie bez leczenia. Po to są uniki i ogólnie chodzenie WSAD by się pozycjonować wygodnie byś unikał tego co Cię może zabić a nie byś brał to na klatę bez ryzyka jak w Diablo.
  4. Path of Exile 2 to ani jedynka ani Diablo. Postawili na uniki, bardziej precyzyjne poruszanie (w zasadzie gra jest jak twin stick shooter) i tak należy grać w tę grę. Ten design definitywnie nie jest dla wszystkich i raczej z niego nie zrezygnują więc jak go nie lubicie, sugeruję zostać przy POE1 albo Diablo. Taka jest natura tego jak dev robi grę którą chce zrobić. Nie każdemu się spodoba. To samo się dzieje jak są drastyczne zmiany pomiędzy sequelami.
  5. Gra nigdy nie miała być Diablo killerem. Path of Exile powstał bo jakiś koleś nie był zadowolony z Diablo 2.  Więc zrobił Diablo 3 którego nigdy nie dostaliśmy od Blizzarda. Path of Exile 2 to wizja tej osoby na nowoczesny Action RPG. I nie każdemu musi się podobać ta wizja. A różnice w obu grach są na tyle znaczące że ta gra nigdy nie miała być Diablo Killerem. Jest dla ludzi którzy są zawiedzeni Diablo i dla tych co po prostu chcą zagrać w taki Action RPG. Patrząc na ilość ludzi online - wydaje mi się że sporo takich ludzi jest.
  6. Co do prędkości mobów - atakują w prosty sposób bo to nie bossowie tylko śmieci które się na Ciebie rzucają. Trafiło by ludzi jak by musieli do trash mobów podchodzić równie metodycznie co do bossów. Nie różnią się zbytnio od innych aRPG. Główne danie tej gry to bossowie którzy bija na głowę każdego bossa z któregokolwiek Diablo wg mnie.
  7. Postacie wyglądają dla Was dziwnie bo jak mówiłem - gra działa jak twin stick shooter. Możesz poruszać się niezależnie od tego w którą stronę patrzysz. A wtedy postać idzie np. do tyłu. Co jest OK. Jeżeli któraś z postaci (nie grałem wszystkimi) nie ma dobrze dopasowanych animacji do prędkości to to poprawią.
  8. Stworek z wyssaniem many to raczej nie zgon na 100%. Trafiłem na takich. Na ogół zależy to od dystansu albo czegoś. Tzn da się to kontrować.

I na koniec żeby dolać oliwy do ognia. Diablo 4 to gra dla niedzielnych graczy. Wiele osób które lubi aRPG nie jest zadowolona z tego tytułu czy z żałośnie prostych drzew umiejętności. I właśnie ci ludzie próbują się przesiąść na Path of Exile 2.

Diablo 4 którego nigdy nie dostaliśmy.

KotRyszard
Gramowicz
Wczoraj 22:12

Wiem ze to dopiero wczesny dostęp ale gra jest na prawdę słaba. Potwory oprócz bosów są kiepsko zaprojektowane. Wszystkie tylko pędzą w kierunku gracza i tylko ciach ciach. Wszystko praktycznie biega szybciej od gracza i bezmyślnie biegnie w Twoim kierunku. A cała mechanika z mapami endgamu jest niewyobrażalnie nudna. Wszystko sie na Ciebie rzuca bezmyślnie i wystarczy jeden zgon i koniec mapy. Dla czarodziejki unikatowy stworek z wysysaniem many to 100% zgon od razu. 

Jakoś nie wróżę złotej przyszłości tej grze.

D4 jest na prawdę o kilometry do przodu jeżeli chodzi o przemyślenie calosci i grywalność.

Pajonk78
Gramowicz
Wczoraj 22:04

Nie wiem co się stało ake poniższe poszło nie do tego newsa…

Aktualnie coś takiego jak balans nie istnieje, bo chyba mało logicznym jest to, że Monkiem do 14 poziomu lepiej gra się jak postać dystansowa, a dopiero później można bez obaw zacząć grać w krótkim dystansie i nagle stać się typowym koksem. Niektóre mechaniki, nawet minibossów, potrafią zrobić OHKO nawet jeśli inwestujemy sporo w HP. Elity mające regenerację życia regenerują go więcej niż obrażenia, które zadaje nasza postać co uniemożliwia ich pokonanie. Podoba mi się bardziej niż jedynka ale odnoszę wrażenie, że jeśli idzie o balans rozgrywki, to PoE2 jest w gorszej sytuacji niż było Diablo 4 na początku i w betach. Oby do premiery zostało to poprawione. Sama animacja pistaci też jest dziena: odnoszę wrażenie jakby postać sunęła jak poduszkowiec, a nie realnie biegła po nawierzchni. Drop pozwolę sobie przemilczeć…

Aktualnie nie jest to w moim odczuciu Diablo 4 killer - mimo tego samego gatunku IMO te gry dość mocno się różnią: Diablo 4 wydaje mi się przede wszystkim dużo szybsze. Mam również nadzieję, że w PoE2 alty nie będą zmuszone do ponownego robienia fabuły, bo właśnie to odepchnęło mnie od Last Epoch: po zrobieniu jednej postaci nie miałem ochoty na ponowne przechodzenie gry od nowa - nawet ze znanymi skrótami.




Trwa Wczytywanie