Twórcy Until Dawn pracowali nad grą Blade Runner. Produkcja została skasowana

Radosław Krajewski
2025/04/24 08:00
0
0

Kultowa produkcja science fiction mogła doczekać się kolejnej growej adaptacji.

W 1997 roku Westwood Studios stworzyło grę na podstawie słynnego filmu science fiction w reżyserii Ridleya Scotta. Chociaż marka powróciła w 2017 roku za sprawą filmu Denisa Villeneuve’a, a obecnie Amazon pracuje nad serialem, to wciąż nie doczekaliśmy się nowej gry w tym uniwersum. Nie oznacza to jednak, że w międzyczasie żadna nie powstawała i jak ujawnił Insider Gaming twórcy Until Dawn i The Quarry pracowali nad Blade Runner: Time To Live. Projekt niestety został skasowany.

Blade Runner
Blade Runner

Blade Runner: Time To Live – szczegóły skasowanej gry od twórców Until Dawn

Blade Runner: Time To Live był trzecioosobową grą akcji, która miała stawiać nacisk na postacie. Historia miała rozgrywać się w 2065 roku, a gracz wcielał się w jedynego Blade Runnera w tym świecie – So-Lange, model Nexus-6, który wbrew biologicznym ograniczeniom wciąż żyje.

Podróżuj od tętniącego życiem podziemia Nowego Zurychu po upiorne pozostałości zapomnianego świata. Z rozkazu masz zlikwidować Reva – tajemniczego i bezwzględnego lidera podziemnej siatki replikantów – jednak zostajesz zdradzony i porzucony w brutalnie wrogim środowisku - głosił opis fabularny w wewnętrznych dokumentach.

Gra miała oferować od 10 do 12 godzin rozgrywki dla pojedynczego gracza, łącząc klasyczne filozoficzne motywy znane z Blade Runnera z dynamiczną akcją i elementami przygodowymi. Kluczowe filary rozgrywki obejmowały: skradanie, walkę, eksplorację oraz interakcje z postaciami. Planowano również system dialogów określany jako „autentyczny, mocny i poruszający”.

Pod względem mechaniki Time To Live miało wykorzystywać m.in. rozwijanie umiejętności, wykorzystywanie wspomnień do odkrywania fabuły oraz zaawansowaną technologię śledczą. Choć wiele z tych założeń mogło się jeszcze zmieniać w trakcie produkcji, projekt już na tym etapie oceniano bardzo wysoko.

Było to naprawdę imponujące - powiedziało jedno ze źródeł blisko związane z pracami nad grą.

GramTV przedstawia:

Produkcja miała rozpocząć się we wrześniu 2024 roku, z planowanym końcem fazy preprodukcji w marcu 2025 i zakończeniem prototypowania we wrześniu tego samego roku. Premierę przewidziano na wrzesień 2027, na platformy PlayStation 5, Xbox Series X|S, PC oraz przyszłe generacje konsol Xbox i PlayStation.

Budżet projektu wynosił około 45 milionów dolarów, z czego 9 milionów przeznaczono na zewnętrzne nagrania motion capture i obsadę aktorską. Nie uwzględniono jednak m.in. kosztów produkcji muzyki, licencji na wizerunek, testowania czy lokalizacji.

Za decyzję o anulowaniu gry odpowiadać ma właściciel praw do marki Blade Runner, czyli Alcon Entertainment. Szczegóły nie zostały ujawnione, by chronić tożsamość źródeł, ale wiadomo, że decyzja o wstrzymaniu prac zapadła pod koniec zeszłego roku.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!