Nicolas Doucet, reżyser platformówki Astro Bot, podzielił się refleksją na temat sukcesu gry, który wynikał z mądrze zaplanowanego rozmiaru projektu.
Podczas Game Developers Conference (GDC) Doucet opowiadał o kulisach powstawania ekskluzywnej gry na PlayStation 5, która zdobyła kilka nagród. W obecnym roku, pełnym zwolnień w branży, jego zdaniem ważne jest, by twórcy gier zrozumieli, że „można zrobić małą grę” i odnieść sukces.
Astro Bot
Robienie małych gier jest w porządku
Od samego początku twórcy założyli, że nie muszą robić ogromnej produkcji. Wystarczył mały zespół, który był w stanie stworzyć kompaktowy i bogaty świat. Studio zrezygnowało z rozbudowanego voice actingu i przerywników filmowych, aby nie zaburzać rytmu rozgrywki, a do tego zadbano o proste sterowanie, dynamiczne tempo i taką konstrukcję gry, aby była ona intuicyjna dla każdego.
Doucet wyjaśnił, że lepiej znaleźć dobre miejsce w drugim tygodniu sprzedaży niż złe miejsce w pierwszym, sugerując, że nie każda gra musi konkurować z największymi blockbusterami.
Twórca opowiedział o tym jak studio skupiło się na dopracowaniu każdego elementu. Połowę czasu produkcji poświęcili na eksperymentowanie i testowanie małych pomysłów w cyklach dwutygodniowych. Deweloper skierował także uwagę na otoczenie, które reaguje na gracza. Rośliny, zwierzęta i statyczne obiekty zostały ożywione, co dodało światu charakteru i kolorytu. Wszystko to miało nadać grze „charakter zabawki do eksperymentowania”, a projekt poziomów został zaplanowany jak muzyka, w której przeciwnicy, platformy i boty tworzą rytmiczny flow.
W tym akapicie pojawi się spoiler
Doucet zdradził również, że pierwotna wersja zakończenia była zbyt emocjonalna dla zespołu. Astro pierwotnie miał się poświęcić, a gracze musieli go odbudować z kompletnie odłączoną głową. Niektórzy twórcy uznali to za zbyt smutne, dlatego po długich dyskusjach zdecydowano się na lżejszą wersję, dlatego teraz Astro ma zawsze głowę na swoim miejscu, a proces składania jego ciała jest bardziej humorystyczny.
Koniec spoilera
Na koniec Doucet jasno i wyraźnie podkreślił:
GramTV przedstawia:
To, że gra jest mała, nie znaczy, że nie może wywołać wielkiego uśmiechu na twarzach graczy.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!